ظرفیت‌های ارزشمندی در مدیریت شهری در مسیر سرمایه گذاری وجود دارد

سپهر اقتصاد-رئیس اتاق بازرگانی استان قم   گفت : ظرفیت‌های ارزشمندی در مدیریت شهری در مسیر سرمایه گذاری وجود دارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق  بازرگانی قم، ابوالفضل خاکی در نشست هیأت رئیسه اتاق بازرگانی و هئت مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی استان با شهردار قم پیرامون اهمیت جایگاه مدیریت شهری در توسعه زیرساختهای لازم در مسیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: شهرداری در خصوص مسیر حرم تا حرم تلاش‌های خوبی در احداث پروژه‌های عمرانی و کلان دارد که ظرفیت بسیار ارزشمندی در جذب سرمایه گذار است.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم تصریح کرد:  برخی از پروژه ها از سرعت لازم در روند اجرا برخوردار نیست که در این راستا ظرفیت های مهمی در سطح شهر وجود دارد و مدیریت شهری با سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران علاقه مند از کشورهای مختلف شود.
وی تصریح کرد: این سرمایه گذاران می توانند شکوفایی بزرگ اقتصادی در قم ایجاد و در جهت هتل‌سازی و احداث مجامع فرهنگی و گردشگری، ظرفیت های خوبی را برای گردشگران و زائران فراهم کنند.
خاکی بیان کرد: در حال حاضر ماندگاری زائران در قم به صورت میانگین به یک روز میرسد، اما با ایجاد هتل‌های بزرگ می توانیم ماندگاری مسافران و زائران را افزایش دهیم، در این باره راهکارها و برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه گذاری در حال بررسی و ارزیابی است، که امیدواریم همکاری و تعاملات در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تسریع یابد.
وی ادامه داد با توجه به این که نقش مدیریت شهری در ایجاد زیرساختهای لازم برای جذب سرمایه گذار بسیار موثر است، می تواند گفت میشود واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی میشود روند ساخت و ساز در استان را تسریع بخشید.
او خاطرنشان کرد: نمایشگاه نیز تکمیل کننده فضای زیبای شهری و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر و در نتیجه توسعه اقتصادی است، در این باره زمینی در نظر گرفته شده و از سال 1385 پروژه اجرای نمایشگاه آغاز شده و تاکنون 50 گروه از جمله اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و مراکز اقتصادی بزرگ در محل نمایشگاه برای ساخت مشارکت داشته اند.
وی گفت: مشکل خاصی در روند اجرای پروژه وجود ندارد، اما بخش ورودی نمایشگاه دارای مشکلاتی است و 16 هکتار زمین برای آن تهیه شده که این مقدار زمین در واقع و برای نمایش توانمندی استان قم است و باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت بگیرد.
خاکی افزود: در این مجموعه در نظر داریم با مبلمان زیبای شهری در آن فضایی را فراهم کنیم تا از نظر درختکاری و فضای سبز نیز شایسته مردم قم و زائران و گردشگران باشد و شهروندان بتوانند از این مجموعه به خوبی استفاه کنند و یا وقتی از مسیر عبور می کنند، جنبه بصری آن لذت بخش باشد.
وی بیان کرد: در این مسیر استانداری، همراهی بسیار خوبی در روند اجرای طرح داشته است که در چند ماه گذشته برای راه دسترسی مصوباتی تعیین  تا آسیبی به اتوبان نرسد و در حال حاضر نیز این راه دسترسی در دست اقدام است و تا دو ماه دیگر نیز آسفالت می شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان قم عنوان کرد: با توجه به تأمین بودجه، پروژه خوبی در حال شکل گیری است و در حال تدارک زیرساختها برای شروع فازهای بعدی توسعه ای هستیم که امیدواریم با تعامل و همکاری همه سازمانهای دولتی و ذیربط هرچه سریعتر این پروژه عظیم شهری به پایان برسد.
به اعتقاد وی با توجه به اینکه تولیدکننده از ارزش افزوده تولیدات خود بودجه ای را پرداخت می کند و این بودجه در یک سال و نیم قابل توجه بوده است، از طریق این دارایی و بودجه تولیدکننده در مدیریت شهری طرح ها وو پروژه های خوبی به بهره برداری رسیده است.
وی پیشنهاد نمود از محل تأمین همین بودجه برای زیبا سازی حاشیه نمایشگاه استفاده گردد که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت.
وی گفت: مبلمان شهری برای زیباسازی شهر مطلوب است و در جذب سرمایه گذار موثر است و امروز در سطح شهر مناطق مختلفی از نظر درختکاری و مبلمان شهری مورد توجه قرار گرفته و امید است با همکاری اتاق بازرگانی در این حوزه شاهد پیشرفت روز افزون استان باشیم.
خاکی معتقد است: برای توسعه فضاهای مختلف استان به برنامه ریزی نیاز داریم و باید در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و ایرانی و اسلامی در سراسر کشور تلاش کرد، توجه به ظرفیت های سرمایه گذاری سود کلانی برای مدیریت شهری دارد و مشارکت شهرداری در اجرای این طرح بسیار برای مدیریت شهری اثربخش است و امیدواریم در این باره همراهی لازم اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: محیط های اقتصادی قم، افتخاری برای قم و ارتقای جایگاه این شهر است و بیش از 5 هزار شغل مستقل می توان ایجاد کرد.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر