علت شوری آب قم در روز‌های اخیر چیست؟

سپیهر اقتصاد-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در بحث شوری آب هیچ مشکلی در خصوص سلامت و کیفیت آب وجود ندارد، اما منابع تامین آب قم تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، علت شوری آب قم در روز‌های اخیر چیست؟مدیر عامل شرکت آبفا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قم در خصوص شوری آب در روز‌های گذشته گفت: در بحث شوری آب هیچ مشکلی در خصوص سلامت و کیفیت آب وجود ندارد، اما منابع تامین آب قم تغییر پیدا کرده است، در گذشته ۵۰ درصد برداشت از طریق سد کوچری بود؛ اما هم اکنون برداشت آب از طریق چاه‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع باعث شده است تا آب استان نسبتا شور شود.

حسن بختیاری با اشاره به افزایش ۳ درصدی مصرف آب در روز‌های گذشته گفت: این آمار در حالی است که هنوز وارد فصل تابستان نشده ایم؛ بنابر این ضروری است شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند تا مشکلی در تامین آب نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آبفا با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از مصارف آب، سهم آبیاری فضای سبز شهری است گفت: با همکاری شهرداری قم، پیگیر جداسازی آب مصرفی در بخش فضای سبز از شبکه آب شرب هستیم.

بختیاری افزود: یکی از این اقدامات استفاده از چاه‌هایی است که کیفیت آب مناسبی ندارند و مورد دیگر استفاده از شبکه آب خاکستری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم در گفتگوی تلفنی برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به کمبود بارش‌ها در استان گفت: میزان بارندگی‌ها در قم ۲۵ درصد کمتر از شرایط نرمال است.

علی اصغری افزود: پیش بینی صاحب نظران به نحوی است که متاسفانه وضعیت بارش در سال‌های آینده هم نامناسب خواهد بود و این مسئله صرفه جویی در مصرف آب را به صورت جدی می‌طلبد تا مشکلی بابت تامین آب استان قم ایجاد نشود

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر