عملکرد اتاق بازرگانی قم در دو سال گذشته مثبت بوده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: عملکرد اتاق بازرگانی قم در دو سال گذشته مثبت بوده است. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی قم، محمود سیجانی در جمع اعضای اتاق بازرگانی اظهار داشت: آموزش رکن مهمی در رفع مسائل است و خوشبختانه در سالهای اخیر آموزش در گروهها و فعالان اقتصادی و بازرگانی مورد توجه بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: دولت با ارائه مصوبه 18 ماده ای در مورد سامانه، مسیر را برای قاچاق بسته است و این طرح در جهت شفاف شدن امور مورد توجه و استقبال واقع شده است.

وی بیان کرد: سامانه جامع ثبت بسیاری از مشکلات از جمله مالیات، واردات و صادرات را ساماندهی می کند.

سیجانی عنوان کرد: این طرح مجموعه حلقه ها در واردات و صادرات را به هم متصل کرده و تامین کننده های پتروشیمی و شرکت های بزرگ فولادی و حتی مشتریان می توانند در بسیاری از مسائل و مباحث از طریق این سامانه، مشکلات خود را رفع کنند. وی خاطرنشان کرد: باید به سمت آموزش و بهره گیری از سامانه ها حرکت کنیم،

خوشبختانه در مورد سیمان شاهد پیگیری و رفع مشکلات به طور کامل بوده ایم و در دیگر مسائل نیز می توان از طریق سامانه به رفع مشکلات پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: از سال 97 به هم ریختگی زیادی در بازار ایجاد شد و در حال حاضر برخی موانع در حال رفع است، همچنین در مورد فروش نفت همچنان در تحریم هستیم و تنها جایی که در تامین ارز و کالاهای اساسی و رفع مشکلات اقتصادی می تواند کارگشا باشد، در صادرات است.

وی گفت:موانع داخلی در حال رفع است، البته در انتقال ارز و واردات هنوز مشکلات بیرونی ناشی از تحریم وجود دارد که امیدواریم با مذاکرات کاهش یابد. سیجانی عنوان کرد: یک فرصت هایی در کشور در پرداخت تسهیلات و امکانات مورد نیاز است، با توجه به جایگاه قم در نزدیکی به پایتخت، باید مشوق هایی را برای صادرات در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد:مطالبه گری از سوی بخش خصوصی رویکرد مهمی در پیگیری مسائل است و ما نیز موظف به پاسخگوئی هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: ثبت نام صادرکنندگان نمونه آغاز شده است و برآنیم در روز ملی صادرات، برترین ها را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد اتاق بازرگانی قم در دو سال گذشته مثبت بوده است و ما مدیران نیز باید در جهت حمایت از تولید و صادرات گام های مثبتی در کنار اتاق بازرگانی برداریم، در مجموع نگرش و تفکر مدیران دولتی باید حمایت از بخش خصوصی باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر