غرفه های میوه شب عید قم، 25 اسفندماه فعال می شود

غرفه های میوه شب عید قم، 25 اسفندماه فعال می شود

سپهر اقتصاد- رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم با بیان اینکه ۲۳ غرفه توزیع میوه شب عید در استان فعال خواهند شد، گفت: شروع فعالیت این چادرها از ۲۵ اسفند خواهد بود.

به گزارش ایسنا، عباس موحدی، رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم،  در رابطه با بازار میوه در نوروز ۱۴۰۱ و غرفه‌های تنظیم بازار میوه عنوان کرد: میوه‌های عرضه شده در غرفه‌های تنظیم بازار میوه نوروز سیب و پرتقال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سیب توزیع شده در این غرفه‌ها سیب ممتاز نیست و سیب درجه یک سمیرم است، بیان کرد: در این چادرها ۵۰۰ تن پرتقال و ۲۵۰ تن عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم با بیان اینکه ۲۳ غرفه توزیع میوه شب عید در استان فعال خواهند شد، اظهار کرد: شروع فعالیت این چادرها از ۲۵ اسفند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مردم بودجه خرید زیادی ندارند، بیان کرد: در غرفه‌های تنظیم بازار به صورت خرد نیز میوه توزیع می‌شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

موحدی با تاکید بر اینکه در این غرفه‌ها سیب و پرتقال به نرخ میدان میوه و تره بار عرضه شود، تصریح کرد: اگر قیمت میوه‌ای در میدان میوه و تره بار ۱۰ هزار تومان باشد این چادرها نیز به قمیت ۱۰ هزار تومان توزیع می‌کنند.

وی ادامه داد: کسبه بیرون نیز مجاز به افزایش ۳۰ درصدی قیمت میوه نسبت به میدان میوه و تره بار هستند؛ یعنی اگر پرتقال در میدان میوه و تره بار کیلویی ۱۰ هزار تومان باشد کسبه می‌توانند تا ۱۳ هزار تومان بفروشند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار استان قم با بیان اینکه میوه بسیار فراوان است و نیازی به احتکار و ذخیره سازی نیست، گفت: امیدواریم که به میوه به قدری فراوان شود که که زیر قیمت اعلام شده بتوانیم توزیع کنیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر