فرصت اشتغال برای دانشجویان فنی و مهندسی در واحدهای تولیدی فراهم شد

سپهر اقتصاد - رییس دانشگاه صنعتی قم گفت: سطح همکاری صنعت و دانشگاه در قم با اجرای طرح‌های متنوع درحال افزایش است که در همین رابطه می‌توان به فراهم شدن فرصت کار پاره وقت برای دانشجویان دانشگاه صنعتی در شماری از واحدهای تولیدی استان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، جلال رضایی نور،‌ پیرامون این موضوع توضیح داد: با امضا تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی قم با یک شرکت بزرگ تولید کننده لوازم خانگی فعال در استان، فرصت انجام کار پاره وقت برای دانشجویان این دانشگاه در آن واحد تولیدی صاحب نام فراهم شد.

وی افزود:‌ با اجرای این طرح هم واحدهای تولیدی که احتیاج به نیروی کار آشنا و علاقه‌مند به فعالیت‌های صنعتی را دارند، حل می‌شود و هم دانشجویان علاوه بر کسب درآمد با انجام کار در میدان عمل با واقعیت‌های فعالیت در این عرصه آشنا می‌شوند و مهارت‌های تخصصی لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: استفاده از دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی در واحدهای تولیدی فعال در قم عامل موثری برای سرعت بخشیدن به روند رو به رشد بخش صنعت استان است و در این رابطه دانشگاه صنعتی همه ظرفیت‌های خود را به میدان آورده‌است.

رضایی‌نور با اشاره به این که دانشگاه صنعتی قم از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان است، گفت: اجرای طرح‌های همکاری میان صنعت و دانشگاه در حوزه به‌کارگیری دانشجویان در واحدهای صنعتی همچنین موجب تقویت انگیزه و تلاش دانشجویان در دوران تحصیل و تسهیل شرایط ورود ایشان به بازار کار بعد از فارغ‌التحصیل شدن نیز می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی قم در قالب برنامه‌ای‌ جامع به دنبال توسعه رشته‌های فنی و مهندسی این دانشگاه است تا همراه با توسعه صنعتی استان بتواند به نیاز صنعتگران در حوزه استفاده از ظرفیت‌های علمی و مهارتی نیروی انسانی متخصص و کارآمد، پاسخ دهد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر