فرصت اشتغال در قم برای ۱۳هزار و۷۴۳ تن ایجاد می‌شود

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در جریان صدور جوازهای تاسیس‌ ایجادی و توسعه‌ای واحدهای تولیدی در استان طی هشت‌ماه سپری شده از سال‌جاری برای ۱۳هزار و ۷۴۳ تن فرصت شغلی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا،محمود سیجانی با اشاره به مهمترین اقدام‌ها و عملکرد بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، بیان کرد: صدور جواز تاسیس به معنای رغبت به سرمایه‌گذاری جدید در این بخش مهم اقتصادی استان است و آمارها نشان از افزایش قابل توجه مجوزهای صادر شده در طی مدت مورد نظر دارد.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه تعداد ۵۸۲ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۲۱هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای ۱۲هزار و ۳۲۸تَن و همچنین ۴۶ فقره جواز تاسیس توسعه‌ای(توسعه واحدهای موجود) با ۱۰هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و ۴۱۵تَن صادر شده‌است.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان یکهزار و ۴۹۳مجوز با پیش‌بینی اشتغالزایی برای ۳۲هزار و ۶۲۸ تَن و سرمایه گذاری ۳۲۵هزار و ۲۶۶میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.

سیجانی همچنین گفت: طی هشت‌ماه یاد شده تعداد ۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی با ۹هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای سه‌هزار و ۱۸تَن و تعداد ۶۵ فقره پروانه بهره‌برداری توسعه‌ای(توسعه واحدهای موجود) با پنج‌هزار و ۳۱۶میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۲۱۲تَن صادر شده‌است و در مجموع تعداد ۲هزار و ۳۳۵ فقره پروانه بهره‌برداری با اشتغالزایی ۶۱هزار و ۶۲۱ تَن و سرمایه گذاری۸۳هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال در استان موجود است.

وی با اشاره به روند نظارت مستمر بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی دارای مجوز بهره‌برداری در استان قم، بیان داشت: در این مدت تعداد ۶۱ فقره پروانه بهره‌برداری به علت عدم فعالیت ابطال یا تعلیق شده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر