قاچاقچی پوشاک در قم ۳۸,۵ میلیارد ریال جریمه شد

ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز در قم ۲۹ درصد رشد کرد

سپهر اقتصاد-  مدیرکل تعزیزات حکومتی قم از تعزیر ۳۸,۵ میلیارد ریالی یک محموله قاچاق انواع پوشاک به شیوه جاساز زیر بار سبوس در یکی از محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش  اداره کل تعزیرات حکومتی قم، مهدی ریاضی در گفت و گویی افزود: در پی کسب خبر از عوامل اداره اطلاعات عملیات پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر حمل و جابجایی کالای قاچاق (انواع پوشاک) توسط یک دستگاه خودرو کامیون تحت عنوان بار سبوس، مامورین کاشف به محور مواصلاتی قم – کاشان اعزام که پس از توقیف کامیون کالای قاچاق کشف شد.

مشخص شد راننده خودرو اظهار داشت که بار سبوس دارد لکن در بازرسی از این خودرو مشاهده گردید که به طرز ماهرانه ای مقادیر قابل توجهی انواع پوشاک به ظن قاچاق به ارزش ۳۸,۵ میلیارد ریالی زیر بار سبوس جاسازی شده است بنابراین مراتب جهت سیر مراحل رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: با تشکیل پرونده، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم، ضمن احضار متهم، استماع اظهارات و اخذ آخرین دفاعیات متهم، به دلیل عجز متهم از ارائه مدارک مثبته، پس از رسیدگی، اتهام قاچاق را محرز و مسلم دانسته؛ متهم را علاوه بر ضبط محموله مکشوفه قاچاق به نفع دولت، با احتساب جزای نقدی بدل از ضبط خودرو، در مجموع به پرداخت مبلغ  ۳۸,۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نمود.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس قانون کلیه محموله مکشوفه توسط مرجع کاشف، تحویل اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر