مخزن ذخیره و خط انتقال آب شهرستان كهك به بهره‌برداری رسید

سپهر اقتصاد-مخزن ذخیره و خط انتقال آب شهرستان کهک با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم،صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در آیین بهره‌برداری از مخزن ذخیره و خط انتقال آب شهرستان کهک با اشاره به مشکلات تأمین آب این شهر در سال‌های گذشته اظهار داشت: با اجرای خط انتقال آب از سدهای 15 خرداد و کوچری به قم مشکل کمبود آب شهر کهک نیز برطرف شد.

وی یکی دیگر از مشکلات کهک را نبود مخزن ذخیره مناسب برای ایام بحرانی برشمرد و گفت: برای رفع این مشکل نیز در سال 98 یک مخزن ذخیره هزار مترمکعبی و هزار و 200 متر خط انتقال آب را طراحی و عملیات اجرایی آن را سال گذشته با حضور استاندار محترم آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه این پروژه در کمتر از یک سال و با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری می‌رسد خاطرنشان کرد: با احداث این مخزن و خط انتقال ضمن تأمین فشار مناسب آب در بخش شمالی شهر، امکان ذخیره آب برای 24 ساعت در مواقع بحرانی را داریم.

استاندار قم نیز پس از افتتاح مخزن ذخیره و خط انتقال آب شهرستان کهک ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای به موقع این پروژه اظهار داشت: این پروژه سال گذشته کلنگ زنی شد و در این ایام که مسئله آب برای شهرهای ما حیاتی است به بهره‌برداری رسید.

دکتر سرمست با اشاره به پروژه اتصال تصفیه‌خانه جدید آب قم به خط انتقال در هفته گذشته گفت: با توجه به اقدامات مناسب پیشگیرانه از جمله ذخیره‌سازی آب از سوی شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت آب منطقه‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری، این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون ایجاد مشکلی برای شهروندان به اجرا رسید.

وی بر ضرورت تدبیر و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و یادآور شد: پروژه اتصال تصفیه‌خانه جدید آب قم به خط انتقال، نشان داد با تدبیر و برنامه‌ریزی می‌توان در استانی همانند قم که از کمبود منابع آبی رنج می‌برد پروژه‌هایی را اجرا کنیم که حتی مشکلی در شهر نیز ایجاد نشود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر