قم تنها کلان‌شهر خودکفا در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی

سپهر اقتصاد-مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از تولید سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گلدان گل، به ارزش ۵.۴ میلیارد تومان، در گلخانه شهرداری و خودکفایی در این زمینه خبر داد.

قم تنها کلان‌شهر خودکفا در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، با اشاره به توسعه فضای سبز در شهر قم و لزوم تأمین گل و گیاه به این منظور، گفت: شهر قم طی چند سال اخیر علاوه بر توسعه فضای سبز و رسیدن به رتبه سوم در بین کلان‌شهر‌ها در تولید گل‌های زینتی نیز اقدامات قابل‌توجه‌ای انجام داده و به خود کفایی در این زمینه دست یافته است.
وی قم را تنها کلان‌شهری خودکفا در تولید گل‌ و گیاهان زینتی دانست و افزود: شهرداری قم در طول سال هیچ گلدان گلی خریداری نکرده و تمام گل مورد نیاز شهر قم به همت شهرداری در مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید و پرورش داده می‌شود. جوادیان تصریح کرد: در این مرکز با تولید انواع گل‌ها و گیاهان زینتی خاص و اصلاح‌شده سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار گلدان گل تولید و به‌صورت رایگان به مناطق هشت‌گانه جهت کاشت فرستاده می‌شود. وی هزینه خرید گل‌ها و گیاهان زینتی شهر را از بخش خصوصی ۵.۴ میلیون تومان دانست و بیان کرد: درصورتی‌که در مرکز تولیدات گل و گیاه غدیر تولید نداشتیم بایستی سالانه مبلغی در این حدود را برای خرید گل و گیاه از تولیدکنندگان خصوصی صرف می کردیم. مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم هزینه تولید در مرکز غدیر را کمتر از یک‌پنجم هزینه‌های بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: خودکفایی در تولید گل و گیاهان زینتی یکی از دستاورد‌های شهرداری قم است که در چند سال اخیر در گلخانه‌های مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل‌ها و گیاهان زینتی غدیر محقق شده است.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر