قم می تواند به عنوان الگوی محیط زیستی در کشور مطرح باشد

سپهر اقتصادـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شهر قم با توجه به ظرفیت های عظیم علمی و معنوی، می تواند بر اساس سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی به عنوان الگوی محیط زیستی در کشور مطرح باشد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در جلسه امضای تفاهم نامه با مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم افزود: امروز مساله محیط زیست و چالش های جدی در این حوزه، به یکی از مهمترین مسائل جهان و کشورمان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بدون بهره مندی از تمامی ظرفیت ها و مشارکت همه مردم و مسوولان، در حفظ و حراست از محیط زیست موفقیتی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: محیط زیست شهری آنگونه که باید در کشورمان مورد توجه قرار نگرفته و باید تلاش کنیم این موضوع وارد زندگی روزمره مردم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، مدیریت پسماندها و احداث ساختمان های سبز را از جمله موضوع های مهم زیست محیطی در شهرها دانست و گفت: برخی معضلات محیط زیست شهری در چند سال گذشته در قوانین مورد توجه قرار گرفته که باید در دستور کار اجرا قرار داشته باشد.

وی مراکز آموزش عالی و فضاهای دانشگاهی را جایگاه مناسبی برای طرح معقول و منطقی مباحث زیست محیطی عنوان کرد و افزود: این موضوع می تواند متناسب با رشته های مختلف تحصیلی مطرح شود، به ویژه در راستای آموزش های شهروندی که در حال حاضر به عنوان یک مطالبه جدی وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: آمادگی لازم برای ارائه آموزش های تخصصی در حوزه محیط زیست برای دانشجویان این مرکز و دیگر مراکز آموزش عالی وجود دارد.

مهدی مبینی سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدام های این مرکز در حوزه های گوناگون آموزشی و پژوهشی، اظهار داشت: طرح مسائل زیست محیطی برای دانشجویان این مرکز که در رابطه با مسائل شهر و شهروندی فعالیت می کنند، بسیار ضرورت و اهمیت دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر