لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم به لزوم ساخت بازارچه‌های صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری تأکید کرد و گفت: بازار شمسه فرصتی برای توانمندی صنایع‌دستی در قم است.

وی مشارکت نهادها مختلف در معرفی و رونق صنایع‌دستی در قم را مطرح کرد و افزود: امروز حمایت لازم از صنایع‌دستی قم نمی‌شود و باید با نگاهی اقتصادی و آینده نگر به این موضوع توجه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: شهرداری در حوزه گردشگری کارهای بسیار خوبی در شهر انجام داده که قابل‌تقدیر بوده و امروز تعامل خوبی بین این دو ارگان شکل‌گرفته است.

وی به مشارکت شهرداری در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: ما نیاز به همکاری گسترده‌تر در حوزه صنایع دستی با شهرداری قم داریم. شهرداری می‌تواند با ایجاد بازارچه‌های محلی در ایجاد اشتغال و اقتصاد استان کمک زیادی کند.

ارجمندی صنایع‌دستی استان قم را قابل‌توجه و ارزشمند خواند و تصریح کرد: با مذاکراتی که با سازمان زیباسازی شهرداری قم داشته‌ایم، به دنبال ساخت نخستین بازارچه صنایع‌دستی هستیم تا در حوزه آموزش و بازار در اطراف حرم اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: صنعتگران ما آمادگی دارند در بازار شمسه فعال شوند و اگر شهرداری بتواند از واحدهای تجاری که در اختیار دارد را به صنعتگران بدهد، می‌توانیم بازار خوبی برای صنایع‌دستی در پیرامون حرم ایجاد کنیم.

وی ارائه صنایع‌دستی به مسافران و زائران را پیامی از  فرهنگ شهر قم به جهان دانست و تأکید کرد: شهر قم بدون تبلیغ سالانه ۲۰ میلیون زائر دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای بهره بردن از این ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصاد ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در پایان کمک‌های شهرداری را در حوزه افزایش زیرساخت‌های اقامتی را قابل‌توجه و قابل تقدیر خواند و بیان کرد: شهرداری مهم‌ترین رکن در افزایش زمان ماندگاری مسافران بوده و امیدواریم بتوانیم اتفاقات خوبی را در حوزه صنایع‌دستی نیز رقم بزنیم

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر