لزوم مدیریت مصرف برای عبور از تنش آبی

.

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم حفظ و حراست از منابع آبی را تکلیف دینی و ملی دانست و گفت: باید به موضوع فرهنگ‌سازی نگاهی فراسازمانی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در نشستی با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به محدودیت منابع آبی در کشور گفت: استان قم نیز به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرم و خشک کشور همواره با چالش کم آب مواجه بوده است.

وی با اشاره به تأمین بخش عمده‌ای از نیاز آبی قم از خارج از استان تأکید کرد: اگر مصرف و تقاضا به‌درستی مدیریت نشود دچار مشکل خواهیم شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی را بسیار مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش گسترده‌ترین و مناسب‌ترین بستری است که می‌توانیم در حوزه فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی کنیم.

وی حفظ و حراست از منابع آبی را تکلیف دینی و ملی دانست و گفت: باید به موضوع فرهنگ‌سازی نگاهی فراسازمانی داشته باشیم زیرا کمبود آب به عنوان یک چالش اساسی برای کشور به شمار می‌رود و همه باید در این زمینه خود را مسئول بدانیم.

مهندس بختیاری با بیان اینکه با 20 درصد صرفه‌جویی در مصارف مختلف می‌توان تا حدود زیادی کمبود آب را جبران کرد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری آموزش‌وپرورش و فعالیت‌های مشترک در حوزه فرهنگ‌سازی قدم‌های خوبی را برداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم نیز در این نشست، از آموزش‌وپرورش به عنوان یک دستگاه تعلیم و تربیت معجزه‌گر یاد کرد و با بیان اینکه مدارس محل آموزش سبک درست زندگی است، گفت: آمادگی داریم همکاری لازم را در خصوص فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در حامل‌های انرژی با سازمان‌های ذی‌ربط داشته باشیم.

وی ایجاد مشوق‌های لازم برای دانش آموزان و مدارس را در راستای فرهنگ‌سازی مهم دانست و گفت: ما در آموزش‌وپرورش هیچ‌گونه محدودیتی برای آموزش مفاهیمی که منجر به اصلاح سبک زندگی به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها شود، نداریم.

علیرضا رحیمی راه‌اندازی طرح حامیان آب و برق در مدارس، بازدید دانش آموزان و معلمان از تأسیسات آب و برق و برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی برای خانواده‌ها را ازجمله اقدامات مؤثر در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و برق در مدارس برشمرد.

مهندس دهنوی معاون شرکت توزیع نیروی برق استان قم نیز در این نشست بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی مصرف بهینه برق تاکید کرد و از آمادگی این شرکت برای همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش در برگزاری برنامه های آموزشی، ترویجی و فرهنگی خبر داد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

Comments are closed.