مالکان اراضی خط آهن مرکز شهر زمین دریافت می کنند

سپهر اقتصاد- اراضی دولتی بلاتکلیف به عنوان معوض به مالکان زمین های خط آهن مرکز شهر قم واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئيس شوراي اسلامي شهر قم در حاشيه بيست و دومين جلسه اين شورا به تشریح دستاوردهای  سفر اخير رياست جمهوري و جمعی از وزرا به قم در حوزه مديريت شهري پرداخت و گفت: در این سفر  21 مصوبه در حوزه مترو، مونوريل و خط آهن فرسوده هسته مرکزي شهر به تصویب رسید که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهر  قم خواهد داشت .

آقاي اسلامي گفت: بنا شده 80 هکتار از اراضي دولتي که در سال هاي قبل به تعدادي از موسسات و نهادها اختصاص داده شده اما بلا استفاده مانده براي تملک اراضي خط‌آهن هزينه شود.

 وي با بيان اينکه اين 80 هکتار به‌عنوان معوض به مالکين اراضي که خط آهن از آنها رد شده داده مي‌شود خاطر نشان کرد: بسياري از زمين‌هايي که خط آهن از آنها رد شده داراي مالکاني است که سند هم دارند و شهرداري نياز دارد براي ايجاد خيابان و مسير در اين اراضي، حقوق مردم را اعطا کنند.

 رئيس شوراي اسلامي شهر قم در ادامه به مصوبه اخير هيئت دولت در خصوص مونوريل اشاره کرد و گفت:بر اساس اين مصوبه با کار کارشناسي در 6 ماه آينده مشخص مي‌شود که مونوريل در کدام منطقه مفيدتر است.

 آقاي اسلامي افزود: کارشناسان در بازه زماني 6 ماهه مشخص مي‌کنند که مونوريل در منطقه 72 تن به سمت حرم مفيدتر است يا از حرم سمت پرديسان.

 وي با اشاره به نظر تعدادي از وزراي دولت براي جايگزيني خط b مترو به مونوريل گفت: با توجه به الحاق اراضي 560 هکتاري به شهر و اسکان احتمالي جمعيت انبوهي از مردم در اين اراضي شوراي شهر پيشنهاد داده که هم خط b مترو و هم مونوريل را با هم پيگيري کنيم.

 آقاي اسلامي با تاکيد بر لزوم تعيين تکليف مونوريل گفت:خط b مترو از نظر حمل و نقل و جابجايي مسافرنقش به مراتب بالاتري نسبت به مترو خواهد داشت واساسا مونوريل نمي‌تواند جايگزين مترو شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر