مدیران واحدهای صنعتی قم برای حفظ محیط زیست تلاش کنند

سپهر اقتصاد-مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: استقرار واحدهای صنعتی در استان قم بیش از توان اکولوژیک این خطه بوده و مسئولان امر باید برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع و خدمات پاک و سبز اقدام کنند.

مدیران واحدهای صنعتی قم برای حفظ محیط زیست تلاش کنند

سپهر اقتصاد ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان باید نسبت به رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی کاملا متعهد و دغدغه مند باشند.

به گزارش ایرنا، سید رضا موسوی مشکینی  در مراسم تقدیر از صنعت سبز استان قم با اشاره به وجود چالش های متعدد زیست محیطی در کشورمان در حوزه های گوناگون، افزود: امروز همه مردم نسبت به اهمیت حفاظت از محیط زیست بسیار آگاه تر و مطالبه گر شده اند.

وی خاطرنشان کرد: بارگذاری بیش از اندازه جمعیت، توسعه روزافزون صنایع در وسعت جغرافیایی اندک و قرار گرفتن در انتهای حوضه آبریز، شرایط زیست محیطی استان قم را بسیار حساس و شکننده کرده است.

وی با اشاره به تصویب قوانین مناسب زیست محیطی در چند سال گذشته از جمله قوانین هوای پاک، حفاظت از خاک و مدیریت تالاب ها، اظهار داشت: واحدهای صنعتی و تولیدی باید نسبت به رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی کاملا متعهد و دغدغه مند باشند.

مدیرکل محیط زیست قم بر ضرورت توجه به توان اکولوژیکی و سند آمایش استان در استقرار واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی باید با کسب دانش و آگاهی لازم، در جهت دستیابی به شاخص های زیست محیطی و کاهش آلاینده ها گام های مؤثری بردارند.

همزمان با برگزاری بیست و سومین همایش ملی صنعت، معدن و خدمات سبز در تهران و همه استانها، طی مراسمی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم شرکت «فولاد غرب آسیا» به عنوان واحد صنعتی سبز مورد تقدیر قرار گرفت.

همایش صنعت سبز همه ساله به منظور تقدیر از واحدهای تولیدی و خدماتی که در فرآیند تولید و ارائه خدمات خود ملاحظات زیست محیطی را بر اساس معیارهای ابلاغ شده رعایت کرده و در طول سال تلاش قابل تقدیری در راستای حفظ محیط زیست انجام داده باشند، برگزار می شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر