مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای قم مطلوب نیست

سپهر اقتصاد ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در حال حاضر مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای استان به هیچ عنوان مناسب و مطلوب نیست و باید در این رابطه برنامه ریزی جدی انجام شود.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار شهردار شهر کهک گفت: شهرستان کهک با توجه به جاذبه های گردشگری، با معضل جدی پسماندها مواجه بوده و به شدت نیازمند توجه و تلاش مسوولان برای برطرف کردن این معضل است.

وی مکان فعلی ایستگاه موقت انتقال پسماندهای شهرستان کهک را بسیار نامناسب دانست و گفت: باید در سریعترین زمان بر اساس ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی، مکان دیگری برای ایستگاه موقت انتقال پسماندهای این شهرستان جانمایی و کارهای اجرایی آن انجام شود.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان مبنی بر انتقال پسماندهای سراسر استان به سایت زباله البرز، خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای جلوگیری از پراکنش زباله ها و آلودگی خاک و همچنین مدیریت هرچه بهتر پسماندها و کاهش هزینه های مرتبط تصویب شده است.

وی اظهار داشت: فرهنگسازی جهت تفکیک از مبداء پسماندهای خشک و تر در شهرها و روستاهای استان با توجه به علاقه مندی افراد بومی و محلی، باید با جدیت انجام شود.

موسوی با بیان اینکه مدیریت اجرایی پسماندها در شهرها و روستاها و حریم آنها بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه آنها بر عهده بخشداری هاست، تصریح کرد: باید با تخلفات و کم توجهی افراد در حوزه پسماند از رهاسازی پسماندهای صنعتی در مراتع تا تخلیه پسماندهای پزشکی در سطح شهر به شدت برخورد شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر