مرحله نخست متروی قم آماده تست گرم

سپهر اقتصاد-شهردار قم گفت: مرحله نخست مترو قم حدود پنج و دو دهم کیلومتر از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده تست گرم است،

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سقائیان نژاد در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با اعلام این خبر گفت: مشکل اصلی نداشتن واگن است که در گفتگو با وزارت کشور، وزارت امور خارجه و شهرداری تهران انشاءالله تا پایان سال حل خواهد شد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه منوریل قم مشکل فنی ندارد، اما مشکل ماهیتی و کاربردی دارد، افزود: هزینه‌های گزافی در این بخش شده که باید افراد بالادستی تصمیم نهایی را بگیرند تا زودتر این مشکل در قم حل شود، اما اعتقاد دارم با واگذاری به بخش خصوصی این مسئله ساده‌تر حل خواهد شد.

شهردار قم با بیان اینکه با اصل قضیه الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری به استان قم مشکلی نداریم، اما با ماهیت و فرآیند آن مشکل داریم گفت: وقتی ۱۰۰ هزار نفر می‌خواهند به منطقه‌ای اضافه شوند، باید مطالعات آن در زمینه‌های مختلف انجام شود و امیدواریم با مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی مشکلات افرادی که به این زمین‌ها نیازد دارند کاسته شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال ۱۶ طرح در دست کار داریم ادامه داد: پیاده راه ارم، تونل غدیر، میدان نماز، تقاطع فردوسی، پروژه جمهوری اسلامی در منطقه ۲، خیابان شهیدان برقعی، سوله‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مناطق ۳، ۴ و ۵، ساختمان‌های اداری منطقه ۲، ۳ و ۴، پروژه هزار هکتاری فضای سبز، شهربازی ۷۲ تن و باغ پرندگان طرحهایی است که باید تا پایان سال از آن‌ها بهره برداری شود.

سقائیان نژاد با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رونمایی از کتاب، برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع، بخشی از ۷۰ برنامه متنوع شهرداری قم به مناسبت گرامیداشت روز قم است، گفت: مسائل مربوط به روز قم باید کیفی سازی شود و بنده در حال حاضر از این کیفی سازی راضی نیستم و معتقدم تمام دستگاه‌های استان باید به کمک شهرداری بیایند.

سقاییان نژاد با اشاره به اینکه از اداره فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه درخواست دارم برای روز قمِ سال آینده از همین حالا برنامه ریزی کنند و به کمک شهرداری بیایند، افزود: پیشرفت‌های زیادی در رسیدن به اهداف برنامه‌های شهرداری در قم مشاهده می‌شود که یکی از آن‌ها فضای سبز قم است که از ۱۳ و ۸ دهم به ۲۰ و هفت دهم رسیده و جایگاه قم در کشور سوم است و در برنامه ۱۴۰۴ شهر قم این میزان به ۲۶ متر افزایش پیدا می‌کند.

شهردار قم با بیان اینکه ظرفیت‌های استان قم بسیار بالا است، گفت: تمام دستگاه‌های استان باید در معرفی قم به عنوان پایتخت جهان اسلام اهتمام کافی داشته باشند.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در سخنان بزرگان و ائمه اطهار نیز از این شهر به نیکی یاد شده است، گفت: بخشی از ظرفیت‌های استان قم وجود حوزه علمیه بسیار توانمند، مراجع معظم تقلید، بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، آثار تاریخی و کهن و امامزاده‌ها و بقاع متبرکه است که باید نسبت به آن‌ها شناخت و معرفت پیدا کنیم و آن‌ها را به جهان اسلام معرفی کنیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه اگر تمدن نوین اسلامی قصد شروع فعالیت داشته باشد، قطعاً باید از پایگاه اصلی انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: انتظار دارم تا سال آینده با روش‌های علمی و منطقی، تمام ظرفیت‌های قم در حوزه‌های مختلف شناسایی و به جهان اسلام معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت ارشاد تقاضا دارم تا با کوشش و همت در کنفرانس اسلامی قم را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بشناساند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر