مسدود کردن بخشی از تسهیلات بانکی خلاف قانون است

سپهر اقتصاد-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: مسدود کردن بخشی از تسهیلات بانکی اگر چه در قالب قرارداد توجیه می‌شود، اما خلاف قانون است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسدود کردن بخشی از تسهیلات بانکی خلاف قانون است.معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: مسدود کردن بخشی از تسهیلات بانکی اگر چه در قالب قرارداد توجیه می‌شود، اما خلاف قانون است.

محسن امیدیان با بیان اینکه بانک‌ها نباید برای وصول مطالبات خود، حساب یارانه‌ای مردم را مسدود کنند تصریح کرد: اگر موردی گزارش شود که حساب یارانه‌ای بدهکاران بانکی مسدود شده است با آن بانک برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد نامطلوب بانک‌های غیر دولتی استان در ارائه تسهیلات تاکید کرد: بانک‌های غیر دولتی در استان به تناسب منابع سپرده گذاران باید تسهیلات بدهند که این اتفاق در استان نمی‌افتد.

استاندار هم در این نشست گفت: نرخ سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۸ (تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان) در سال گذشته، یک هزار میلیارد تومان بود که فقط ۲۵ درصد از آن جذب شد.

سید محمد تقی شاهچراغی کاغذبازی اداری را آفتی برای بهره مندی از این تسهیلات عنوان کرد و از بانک‌ها خواست با توجه به تقاضای زیاد فعالان عرصه صنعت و کارآفرینی، دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ را تسهیل کنند.

وی همچنین با اشاره به سرقت بانکی اخیر در کشور تاکید کرد: وضعیت پایش تصویری و امنیتی بانک‌ها به روز رسانی شود تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان هم درحاشیه این نشست با اشاره به پرداخت تسهیلات فرزندآوری گفت: تسهیلات فرزند آوری اگرچه با تاخیر (به علت ابلاغ نشدن سرفصل به بانک ها) اما در حال حاضر پرداخت می‌شود.

محمد رضا هاشمی نژاد با بیان اینکه وام ودیعه مسکن در حال حاضر فقط در بانک مسکن پرداخت می‌شود گفت: مراحل اجرایی این نوع تسهیلات هنوز به دیگر بانک‌های استان ابلاغ نشده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر