مطالبه بی پاسخ فعالان گردشگری قم

سپهر اقتصاد-

زهره مهر نوروزی: خبرنگار حوزه میراث فرهنگی

بیش از 18 ماه است که از شناسایی کرونا در ایران می گذرد. تمام بخش های گردشگری قم آسیب دیده اند. تعطیلی  پی در پی تمام واحدهای گردشگری قم و کشور را با مشکلات عدیده ای از جمله تعدیل نیرو و حتی تعطیلی کامل و واگذاری واحدها مواجه کرده است.
 در بین موج ها اندکی از واحدها از تعطیلی بیرون می آمدند و باز دوباره تکرار تعطیلی و محدودیت وضعیت گردشگری را بهم می ریخت.
 از اواسط تابستان 99 بود که واکسن های مختلف  کرونا کشف و به میزان انبوه تولید شد دانشمندان ایران هم با تلاش خود توانستند واکسن کو برکت را عرضه کنند  در عین حال واکسن روسی و چینی هم به کمک ریشه کنی کرونا آمد.
 فعالان گردشگری قم بویژه مجتمع های بین راهی قم  برای محافظت از  سلامت پرسنل خود متقاضی دریافت واکسن شدند.
اما با گذشت دوماه از مکاتبه رئیس انجمن صنفی  مجتمع های بین راهی قم  با دانشگاه علوم پزشکی جوابی دریافت نکرده اند و این مطالبه همچنان بی پاسخ مانده است.
 این در حالی است که در شهرهای دیگر مانند یزد فعالان گردشگری بویژه هتلداران در اولویت  دریافت واکسن قرار گرفته اند.
بخش خصوصی قم بویژه انجمن صنفی مجتمع بین راهی های قم  در تمام فعالیت های اجتماعی و کمک رسانی داوطلب بوده است از زلزله کرمان گرفته تا سیل لرستان وحتی در پویش  کمک مومنانه به آسیب دیدگان کرونا داوطلب بوده است.
انتظار زیادی نیست که در این بحران همگیری کرونا که سلامت فعالان گردشگری قم را  به شدت تهدید می کند در واکسیناسیون علیه کرونا پرنسل واحدهای گردشگری را کمی ویژه تر دید و بعد از یکسال از شروع واکسیناسیون آنان را در اولویت قرار داد.
امیدواریم با عنایت استاندار، مسئولین علوم پزشکی و پی گیری مدیرکل میراث فرهنگی قم این مهم رخ دهد و مانند سایر استان‌ها واکسیناسیون پرنسل واحد هاو تاسیسات  گردشگری  قم نیز  در اولویت قرار بگیرید.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر