مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در قم ۲۹ درصد کاهش یافت

سپهر اقتصاد- مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در این استان ۲۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا،محمدعاشوری  افزود: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته ۲ هزار و ۱۳۴ نفر و امسال یک هزار و ۵۹۷ نفر می‌باشد.

وی اضافه کرد: در چهار ماه سال گذشته ۹۱۳ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال و در مدت مشابه امسال ۳۵۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: میانگین پرداخت ماهیانه در سال گذشته ۷۶ میلیارد و ۱۳۲ میلیون ریال و امسال ۸۹ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال بوده‌است.

عاشوری کاهش ۲۹ درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قم را نتیجه اقدامات موثر دولت سیزدهم در پیگیری و حل مشکلات کارگاه‌ها عنوان کرد.

وی گفت: رفع مشکلات مختلف کارگاه‌ها با تدابیر دولت سیزدهم و راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و همچنین آغاز بکار مجدد کارگاه‌های تعطیل شده در اثر بحران کرونا از جمله علت‌های کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان قم است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴ هزار و ۶۰۱ کارگاه فعال در استان قم مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و برای کارگران خود حق بیمه واریز می‌کنند.

عاشوری  جمعیت زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی در استان قم را ۸۰۵ هزار و ۸۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: از این آمار، تعداد ۲۴۴ هزار و ۷۶۰ نفر بیمه شده اصلی و ۵۶۱ هزار و ۶۳ نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی تاکید کرد: مخاطبان تامین اجتماعی می‌توانند هرگونه مشکل خود در ارتباط با این سازمان را با مرکز ارتباطات مردمی این سازمان به شماره ۱۴۲۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در میان بگذارند و کد پیگیری دریافت کنند.

به گفته وی، این اداره کل با چهار شعبه اصلی، ۲ شعبه اقماری و پنج کارگزاری رسمی، ۱۸ خدمت مختلف بیمه‌ای را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر