میزان مصرف آب در قم افزایش یافت

سپهر اقتصاد - معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب قم با اعلام این که پیک مصرف آب در قم شکست، گفت: میزان مصرف آب در قم طی چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش  روابط عمومی شرکت آبفا قم، محمود سربند فراهانی در این رابطه بیان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۵۴ میلیون و ۷۹۸ هزار مترمکعب آب در استان تولید و توزیع شده که این میزان بیش از یک‌میلیون و ۹۱۳ هزار مترمکعب نسبت چهار ماه نخست سال گذشته افزایش داشته‌است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود نیمی از آب قم از سدکوچری تأمین شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل بیش از ۷۸ درصد آب قم از سدکوچری تأمین می‌شد که در سال جاری با کاهش تخصیص، مابقی آب موردنیاز قم از سد ۱۵ خرداد و منابع زیرزمینی تأمین شده‌است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه در این مدت با کاهش تخصیص از سد کوچری، میزان برداشت از سد ۱۵ خرداد بیش از ۶۷۰ درصد و برداشت از چاه‌های داخل شهر بیش از ۱۷۰ درصد افزایش یافته‌است، خاطرنشان کرد: به همین علت در ماه‌های گذشته با کاهش کیفیت آب از نظر افزایش شوری در شهر مواجه شدیم هرچند که از نظر سلامت و بهداشت آب شبکه دارای استانداردهای لازم است.

وی همچنین از شکستن پیک مصرف آب در قم در روز پنجشنبه ششم مردادماه جاری خبر داد و یادآور شد: پیک مصرف در این روز به پنج هزار و ۴۷۰ لیتر در ثانیه رسید که بیشترین میزان از ابتدای سال جاری تاکنون است.

فراهانی با اشاره به کمبود منابع آبی، بر استفاده بهینه از منابع در اختیار تأکید کرد و گفت: تنها با اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانیم بدون مشکل از تابستان عبور کنیم.

وی ایجاد سایبان برای کولرهای آبی، عدم شستشوی ماشین و حیاط و کوچه با آب شرب، کاهش زمان حمام و غیره را از جمله راهکارهای ساده در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب عنوان و تأکید کرد: همین صرفه‌جویی‌های به ظاهر اندک، می‌تواند کمک شایانی به پایداری آب در شبکه و افزایش کیفیت آب داشته باشد.

  خبرنگار نجمه وفایی
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر