نشان عضویت سازمان جهانی مناطق آزاد به منطقه ویژه سلفچگان قم اعطا شد

سامانه جامع فرایندهای اداری منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان آغاز به کار کرد

سپهر اقتصاد- «سازمان جهانی مناطق آزاد» در آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی به «منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم» نشان عضویت اعطا کرد.

 به گزارش  روابط عمومی «منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان» همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲  میلادی، «سازمان جهانی مناطق آزاد» اقدام به اعطای نشان عضویت به «منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان» نمود. «منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان» از سال۲۰۱۶ میلادی به طور رسمی عضو شده و همکاری مستمر و نزدیک با این سازمان  ادامه دارد.

«سازمان جهانی مناطق آزاد» در حال حاضر دارای ۷۲۶ عضو از ۱۳۶ کشور می‌باشد و تنها عضو فعال این سازمان از ایران، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است. از اهداف «سازمان جهانی مناطق آزاد» می‌توان به کمک در رشد و شکوفایی اعضا، ایجاد ارتباطات مفید بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان در راستای دستیابی به اهداف استراتژیک هر منطقه اشاره کرد. «سازمان جهانی مناطق آزاد» ، هر ساله نشست مشترک با اعضای خود در یکی از کشورهای عضو  برگزار می کند.

«منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان» تاکنون در چهار نشست این سازمان در کشورهای امارات متحده عربی و چین حضور موثر داشته است. لازم به ذکر است که این نشان به اعضای فعال که مشارکت مفید حداکثری با این نهاد دارند، اعطا می‌شود. از جمله فعالیت‌های مشترک «منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان» با «سازمان جهانی مناطق آزاد» می‌توان به شرکت در پلتفرم‌های بی تو بی، حضور و شرکت در دوره‌های گواهی مدار و نظرسنجی منطقه سبز و مناطق«های‌تک»، شرکت در پلتفرم آموزش اینترنت، شرکت در برنامه‌های تقویت‌سازی شرکت‌های کوچک و متوسط، شرکت در نظر سنجی‌های فصلی و دوره‌ای، درج خبر و مقاله در خبرنامه «سازمان جهانی مناطق آزاد» اشاره کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ۵۰ کیلومتری قم در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در سال ۱۳۷۶ به تصویب هیات وزیران رسید.

این منطقه به‌عنوان مهم‌ترین و نزدیک‌ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر