هزینه ۱۹ میلیارد تومانی اوقاف قم برای تامین نیازمندی های جامعه

سپهر اقتصاد-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در سال ۹۹ بابت نیازمندی های جامعه صرف افراد نیازمند و مستمند در استان قم شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام عباس اسکندری در برنامه گفتگوی ویژه سیمای نور با بیان اینکه قم از استانهای دارای شرایط خوب در مسئله وقف در سطح کشور است، گفت: با توجه به گذشتگان مومن و متدین ،خیران و نیک اندیشان در استان قم امروز موارد زیادی را با نیت های مختلف در جهت خدمت به مردم و جامعه در نظر گرفته اند.

 با اشاره به اینکه مهمترین نیت واقفان در استان قم، توجه به مستمندان و محرومان است، افزود: توجه به مسئله سلامت بهداشت و روان، روضه خوانی در مجالس اهل بیت(ع) و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از دیگر نیت واقفین در استان قم است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در برخی موقوفات نتوانستیم سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: هزینه کرد در اوقاف تماماً بر اساس نیت واقف صورت می‌گیرد و ذره‌ای دخالت در نیت آنها صورت نمی گیرد و علاوه بر وجود دستگاههای نظارتی استانی اداره نظارت درون سازمانی اوقاف نیز بر روند هزینه کرد نظارت دارد.

اسکندری با بیان اینکه در برخی اوقات درآمدهای غیر از موقوفات در این اداره کل به دست می آید که بر اساس نیاز روز مثل ایام شیوع کرونا هزینه می‌شود، گفت: در این ایام مبالغ زیادی صرف خرید دارو، تجهیزات پزشکی و بسته های معیشتی برای افراد آسیب دیده و نیازمندان شد.

، افزود: خیرین کمک‌های بسیار زیادی در ایام شیوع کرونا در زمینه های مختلف اعم از خرید دارو و تامین بسته های معیشتی برای افراد مستمند اهدا کردند.

اسکندری با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب مهمترین وقف بر اساس نیازهای جامعه وقف در حوزه علم و دانش است، ادامه داد: اینگونه وقف به عنوان یکی از منابع پایدار و مطمئن در کشور است و موقوفات باید به سمت تولید علم و دانش بروند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر