هفت پروانه بهره‌برداری از معادن در قم صادر شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، هفت پروانه‌بهره‌برداری از معادن با سرمایه گذاری ۲۱۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۲ تن در استان صادر شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: معادن از جمله ظرفیت‌های مهم اقتصادی قم است که با حضور و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته و مسئولان استان با ارائه تسهیلات لازم به دنبال جذب افراد علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش هستند.

وی افزود: قم از نظر معادن فلزی ظرفیت بالایی دارد و سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در این حوزه می‌توانند به آن ورود و از تسهیلات در نظر گرفته شده برای صدور مجوزهای لازم و اعطای اعتبارات بانکی استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده مطلوب از ظرفیت‌های معدنی این استان، نقش مهمی درتامین مواد اولیه صنایع مختلف و گسترش توان واحدهای تولیدی دارد و ارزش افزوده خوبی برای قم ایجاد می‌کند.

سیجانی گفت:‌ فراهم کردن شرایط برای رونق تولید در سطح معادن استان امری ضروری است و در همین رابطه تسهیلات بانکی به بهره‌برداران برای توسعه فعالیت و نوسازی ماشین‌آلات موردنیاز داده می‌شود.

وی ادامه داد: تنوع مواد قابل برداشت در کنار وجود امکانات زیرساختی و همچنین نزدیکی به راه‌های اصلی و عمده بازارهای مصرف کشور،‌ ازجمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معادن استان قم است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر