واحدهای فرآوری مواد معدنی درقم افزایش یابد

سپهر اقتصاد - استاندار قم گفت: علاوه بر تلاش برای احیای معادن راکد باید در بخش فرآوری مواد معدنی و توسعه زنجیره تولید آن نیز در استان اقدام‌های لازم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن کرامت استانداری، بیان کرد: در همین رابطه استفاده حداکثری از ظرفیت اقتصادی معدن منگنز به عنوان یکی از مهمترین معادن استان و کشور تا به حال مورد غفلت واقع شده‌است و باید طرح‌های توسعه زنجیره تولید و فرآوری مواد استخراج شده از آن به سرعت اجرایی شود.وی تاکید کرد: باید چهره فعالیت‌های معدنی استان به سمت معادن فلزی که راهبردی است و ارزش افزوده اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، تغییر کند و در این رابطه مسئولان دستگاه‌های متولی حمایت‌های لازم را از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش به‌عمل خواهند آورد.وی همچنین دراین جلسه بااشاره به اینکه وضعیت اجرای برنامه‌های حمایتی از توسعه فعالیت واحدهای صنعتی درقم با توجه به ارزیابی‌های انجام شده،‌ مطلوب است،‌ تاکید کرد: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دلیل اجرای دقیق و منظم برنامه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تشکر می‌کنیم.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای ستاد تسهیل و همکاری بانک‌های عامل جلوتر از برنامه در استان دنبال می‌شود.

محمود سیجانی نیز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته طی سال‌جاری یکهزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دربخش تامین سرمایه ثابت و درگردش برای فعالان اقتصادی استان درنظر گرفته شده‌ که روند پرداخت آن به خوبی و جلوتر از برنامه درجریان است.وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات رونق تولید نقش مهمی در شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان خواهد داشت. افزود: در این رابطه یکهزار و ۱۰۰میلیارد تومان تسهیلات دربخش صنعت،‌ ۲۲۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری و ۱۸۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود. وی در ادامه با بیان این که صنعت استان قم در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا نیز به روند رو به رشد خود ادامه داد، تاکید کرد: برای مقابله با فشار اقتصادی دشمنان، پرداخت تسهیلات و حمایت ویژه از واحدهای تولیدی که در زمینه داخلی سازی کالاهای مورد نیاز کشور و خنثی کردن تحریم‌ها تلاش می‌کنند، در دستور کار است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: طی شش ماهه نخست سال‌جاری بهره‌برداران ۴۴ واحد صنعتی فعال در این استان طرح توسعه خود را با سه‌هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ۸۳۴ به‌اجرا درآوردند.

عبدالرضا شاملی درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم نیز بیان کرد: روند شکل گرفته برای توسعه فعالیت‌ واحدهای تولیدی استان و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها مطلوب بوده و در این بخش قم با جهش خوبی مواجهه است. وی در ادامه به برخی دستاوردهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم اشاره و افزود: درشش ماهه نخست سال‌جاری ۱۳۸واحد مورد تولیدی استان مورد بازدید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته‌است. وی تاکید کرد: همچنین در زمینه احیای واحدهای راکد و غیر فعال استان، طی شش ماهه نخست امسال با تلاش صورت گرفته ۱۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت. شاملی ادامه داد: در خصوص عملیاتی ساختن طرح جهش تولید نیز در شش ماهه نخست سال‌جاری، چهار طرح تولیدی در قم فعالیت خود را آغاز کرد. وی همچنین با اشاره به بهره‌برداری و اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی قم گفت: در این ارتباط ۷۰ پروانه بهره‌برداری در استان با سرمایه‌گذاری ۷۲۷ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای دو هزار و ۳۸۴ تن صادر شد. معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت معادن برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی استان، گفت: در همین رابطه هفت معدن در شش ماهه نخست به چرخه فعالیت بازگشت.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر