وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ شهر قم

سپهر اقتصاد- مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به وجود 270 هکتار بافت فرسوده در منطقه، گفت: این موضوع سبب شده عرض شوارع کم و سرانه‌های آموزشی و فضای سبز به‌درستی تعبیه نشود.

به گزارش شهر نیوز،مهرداد روحانی وزیری با اشاره به اهمیت ساماندهی بافت فرسوده شهری اظهار داشت: وجود ۲۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۳ ازجمله دغدغه‌هاست و این موضوع سبب شده عرض شوارع کم و سرانه‌های آموزشی و فضای سبز به‌درستی تعبیه نشود.

وی با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده همت جمعی نیاز داشته و باید کمک‌های دولتی برای ساماندهی آن صورت گیرد، ابراز کرد: شهرداری تخفیفات ویژه‌ای برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته و تقریباً عوارض رایگان است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم، یکی از مشکلات منطقه را کمبود فضای سبز محلی دانست و اذعان کرد: برای توسعه فضای سبز به‌ویژه در محلات متراکم نیاز به تملک داریم که از راه‌های مختلف در حال پیگیری هستیم.

وی ساماندهی بافت فرسوده را نیاز به اقدامات جهادی و گسترده برای ایجاد تحول برشمرد و یادآور شد: منطقه سه یکی از مناطق پرتراکم و پرجمعیت شهر قم است که به علت وجود مشکلات فراوان، بسیاری از ساختمان‌های بافت فرسوده آن در معرض تخریب قرار دارند.

روحانی وزیری با تأکید بر اینکه شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند بافت فرسوده شهری را ساماندهی کند، گفت: دستگاه‌های دولتی و دیگر نهادها باید برای ساماندهی وضع فعلی بافت فرسوده ورود جدی داشته باشند، چراکه مشکلات این بافت سبب کاهش ارائه خدمات مختلف به‌ویژه در حوزه ایمنی به شهروندان شده است

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر