پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعتگران قم

سپهر اقتصاد- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، گفت: از ابتدای تیر ۱۴۰۰ تا کنون، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان قم پرداخت شده است.

پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت استان قمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  عبد الرضا شاملی، معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در چهل و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از پرداخت تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش در ۲ هفته گذشته به ۱۳ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: این تسهیلات به ارزش ۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال است که با پرداخت آن زمینه ایجاد و تثبیت ۱۲۰ شغل ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم گریزی به پرداخت تسهیلات بانکی در بخش صنعت استان زد و گفت: از ابتدای تیر ماه امسال ۱۲۱ مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بخش صنعت استان با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شده که زمینه افزایش و تثبیت اشتغال ۲ هزار و ۱۲۰ نفری را فراهم کرده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با اشاره به اینکه برای ۳ شرکت صنعتی استان قم ۳۰ میلیون دلار تعهد ارزی بانکی ایجاد شده است که مانع از واردات تجهیزات خط تولید تولید شده است، گفت: بر اساس مصوبه‌ای که در این جلسه تصویب شد قرار است از طریق ستاد تسهیل کشور و پیگیری از قوه قضاییه مشکل آنان هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. شاملی در خصوص مشکل افزایش ۳۰ درصدی قیمت گاز مصرفی واحد‌های پایین دستی فولادی نیز، گفت: مقرر شد با پیگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت واحد‌هایی که مشمول این افزایش قیمت نمی‌شوند از فهرست افزایش قیمت گاز خارج شوند، اما تا آن زمان شرکت گاز نیز همراهی‌های لازم را با این صنایع داشته باشد. مدیر کل صنایع دستی، گردشگی و میراث فرهنگی استان قم هم با اشاره به اینکه برای امسال هدف‌گذاری پرداخت ۵۵۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های گردشگری پیش بینی شده بود، گفت: تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان به ۲۷ طرح گردشگری استان قم پرداخت شده است. علیرضا ارجمندی از بررسی پرداخت تسهیلات به ۵۰ طرح گردشگری استان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی خبر داد و افزود: در صورت آغاز به کار این طرح‌ها می‌توانیم شاهد اشتغال زایی قابل توجهی در حوزه گردشگری استان قم باشیم. وی با بیان اینکه امسال در زمینه پرداخت تسهیلات پیش بینی شده به بخش گردشگری استان قم با عقب ماندگی‌هایی روبه رو هستیم، افزود: مشکلات بانکی شامل دستور العمل‌های پرداخت تسهیلات، قوانین و سخت گیری‌های نظام بانکی مانع از پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری شده است. محسن امیدیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز با تاکید بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات تکلیفی بر اساس مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب‌ها و قوانین تعیین شده ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید و سرمایه در گردش را به بخش‌های مختلف و به خصوص در حوزه گردشگری را فراهم کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر