چرا آجیل شب چله گران است؟

سپهر اقتصاد-  رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قم گفت: قیمت آجیل از یک ماه گذشته تاکنون به شدت افزایش پیدا کرده است اما دلیل آن نزدیک شدن به شب یلدا نیست.

به گزارش ایسنا، آقا میرحسینی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قم  در رابطه با قیمت این محصول در آستانه شب یلدا بیان کرد: امسال از یک ماه پیش رصد قیمت‌ها را شروع کردی؛ طبق مشاهدات ما قیمت آجیل از یک ماه گذشته تاکنون به شدت افزایش پیدا کرده است اما دلیل آن نزدیک شدن به شب یلدا نیست.

وی در بیان دلیل این افزایش قیمت توضیح داد: افزایش قیمت آجیل و خشکبار در یک ماه گذشته دلایل متعددی داشته که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جلوگیری از واردات این محصول اشاره کرد.

آقامیرحسینی ادامه داد: با خشک‌سالی پیش‌آمده خشکبار ایران به‌تنهایی نمی‌تواند بازار را تأمین کند به همین دلیل قیمت‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است به طوری که به عنوان مثال بادام هندی در چند وقت گذشته به کیلویی 320 هزار تومان هم رسید.

وی با اشاره به اینکه قیمت آجیل بسته به نوع محصول استفاده شده در آن متفاوت است گفت: قیمت آجیل مخلوط امسال از 135 تا 390 هزار تومان است که امیدواریم تا شب یلدا به بیش از این قیمت نرسد البته اگر آجیل خارجی وارد بازار شود قیمت‌ها شکسته می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار قم با تأکید بر اینکه قدرت خرید مردم در زمینه آجیل بسیار پایین آمده و تقاضا کم است بنابراین کمبودی هم وجود ندارد گفت: فروشندگان صنف آجیل و خشکبار همه از کسادی بازار آجیل و خشکبار می‌گویند؛ پیک مصرف آجیل به واسطه یلدا و عید نوروز سه ماهه آخر سال است که امسال قدرت خرید در این برهه هم پایین است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر