کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی در قم

سپهر اقتصاد-سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم از کاهش 27 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 1400 خبر داد.

به گزارش شهر نیوز، مسعود میلانی  با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در شهر قم از ابتدای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: با توجه به آمار ثبت‌شده تعداد پروانه‌های ساختمانی صادرشده در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۹ کاهش داشته است.

وی تعداد پروانه‌های صادرشده در ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۰ را عددی برابر یک هزار و ۶۸ فقره پروانه اعلام کرد و افزود: به دلایل مختلفی امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۲۷ درصدی صدور پروانه بوده‌ایم و این درحالی‌ بوده که در ۷ ماه نخست سال ۹۹ یک هزار و ۴۶۲ فقره پروانه صادرشده است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم، کاهش مساحت بنای حدود ۱۴ درصدی را با توجه به کاهش ۲۷ درصدی صدور پروانه نسبت به سال گذشته موردبررسی قرارداد و گفت: نکته قابل‌توجه در جدول آماری، افزایش تعداد پروانه‌های بزرگ‌مقیاس ازنظر زیربنا و عرصه نسبت به سایر مجوزهای ساخت است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد پروانه‌های بزرگ‌مقیاس ازنظر زیربنا و عرصه نسبت به سایر پروانه‌ها نشانگر افزایش فعالیت بخش تعاونی در بخش ساخت‌وساز بوده و آمارها کاهش تعداد مالکان خرد در حوزه ساخت‌وساز را نشان می‌دهد.

میلانی نرخ تورم بالا، افزایش قیمت‌ها و عدم ثبات شرایط اقتصادی را عامل کاهش مالکان خرد دانست و ابراز کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و ظرفیت‌های قانونی بخش تعاونی، عملاً سرمایه‌های مالکان خرد به سمت تعاونی‌ها هدایت‌شده و موجب افزایش ۱۴ درصدی مساحت بناشده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر