کرونا و قطعی برق بلای جان واحدهای صنعتی قم

سپهر اقتصاد- رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری را در روند تولید واحدهای صنعتی بوجود آورده است که قطعی های مکرر برق نیز شرایط را برای صنعتگران سخت تر کرده است.

به گزارش  فارس، حمیدرضا عالمی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که در دفتر هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهان بویژه بخش صنعت اظهار کرد: ویروس کرونا به بخش های اقتصادی جهان آسیب جدی وارد کرده و واحدهای تولیدی را با چالش بسیاری مواجه کرده است. وی با تبیین مشکلاتی که کرونا به بخش صنعت و اقتصاد تحمیل کرده است،گفت: یک واحد تولیدی بخش های متعددی را شامل می شود اما مهمترین بخش یک واحد صنعتی، بخش توزیع است که موج های مختلف کرونا موجب شده است با مشکل بسیار جدی مواجه شود. رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه قم با عنوان اینکه موفق ترین واحد، واحدی است که زنجیره توزیع قوی داشته باشد، تصریح کرد: بحران کرونا شرایطی را فراهم کرده است که همه بخش ها درگیر شده اند و روند تولید به شدت از شرایط کرونایی متاثر شده است. وی از اشتغال حدود 30 هزار نفر در شهرک شکوهیه خبر داد و بیان کرد:کرونا گردش اقتصادی را کاهش داده و زیان بسیاری را به اقتصاد کشور تحمیل کرده است و از سویی با شرایطی که کرونا بوجود آورده است واحدهای تولیدی در تامین نیروی انسانی دچار مشکل شده اند و از سوی دیگر تعطیلی های مکرر متولیان واحدهای تولیدی را نگران کرده است. رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه در بخش دیگری از سخنان خویش به جایگاه شهرک صنعتی شکوهیه در میان شهرک های صنعتی کشور اشاره و عنوان کرد: این شهرک صنعتی در چند سال اخیر یکی از ۱۰ شهرک برتر کشور شناخته شده است که از مهمترین وجوه امتیاز آن قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان و نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی است.

وی از تنوع واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شکوهیه خبرداد و عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در شهرک شکوهیه استقرار دارند و در راستای اجرای طرح توسعه به بیش از ۲ هزار واحد هم در سال آینده خواهد رسید. عالمی همچنین شهرک صنعتی شکوهیه را از شهرک های پرمتقاضی برای سرمایه گذاری عنوان و بیان کرد: در این شهرک اگر واحدی دچار مشکل شود واحدهای متقاضی به سرعت جایگزین خواهند شد و این مسئله به دلیل نبود زمین برای تحویل به متقاضیان جدید بسیار حائز اهمیت است. عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه با اشاره به دیگر مشکلی که گریبانگیر واحدهای صنعتی شده است، خاطرنشان کرد: قطعی برق یکی از مشکلاتی است که این روزها بر مشکلات واحدهای تولیدی افزوده است و همین موضوع باعث شده است که واحد های صنعتی با کاهش نیرو مواجه شوند. وی با بیان اینکه قطعی مکرر برق موجب بیکار شدن نیروی انسانی واحدهای صنعتی شده است،گفت: با شرایط موجود حفظ نیرو در واحدهای صنعتی بسیار مشکل است زیرا که با قطعی مکرر برق کارخانه ها از روند تولید باز خواهند ماند و در نتیجه مجبور به تعدیل نیرو می شوند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر