کشاورزی دانش‌بنیان درقم ترویج می‌شود

سپهر اقتصاد- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ترویج کشاورزی دانش‌بنیان و نوآور با هدف استفاده هرچه‌بیشتر از ظرفیت‌های فناوری در بخش کشاورزی استان در دستور کار این سازمان است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حاجی‌رضا  بیان کرد: برای موفقیت هرچه بیشتر در اجرای طرح‌های کشاورزی دانش‌بنیان در استان بیش از همه نیازمند گسترش بسترهای ارتباطی و تبادل اطلاعات میان بهره‌بردارن این بخش با فعالان حوزه فناوری هستیم.

وی افزود: در همین راستا تلاش داریم با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، ابعاد متنوع و گسترده استفاده از فناوری‌های روز دنیا در بخش کشاورزی را برای بهره‌برداران به نمایش‌ درآوریم و کشاورزان استان را به سمت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها تشویق کنیم.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری دربخش کشاورزی قم علاوه برافزایش سطح تولید محصولات به طور حتم هزینه‌های جاری بهره‌برداران را نیز کاهش خواهد داد و موجب سوددهی بیشتر بسیاری از کسب‌وکارها در این حوزه مهم اقتصادی می‌شود.

حاجی‌رضا با اشاره به لزوم تحول دربخش کشاورزی قم و تدوین برنامه‌ای جامع دراین رابطه، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری جدیدترین یافته‌های علمی برای افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان از جمله موارد مورد توجه در این برنامه‌ است.

وی با اشاره به استقبال خوب کشاورزان قمی از ظرفیت‌های فناوری برای تولید بیشتر محصول، افزود: درحال حاضر نیز شمار زیادی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان درحوزه‌های مختلف ازجمله زراعت، باغداری، دامپروی، شیلات و صنایع تبدیلی برای ارتقا کمی و کیفی سطح تولید محصولات خود از تجهیزات پیشرفته و فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند که باید این روند افزایش یابد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر