کشت قراردادی در دستور کار جهاد کشاورزی قم قرار گرفت

سپهر اقتصاد - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره اهمیت کشت قراردادی گفت: امسال سه محصول زراعی در قم تحت کشت قراردادی قرار می‌گیرد.

به گزارش  روابط عمومی جهاد کشاورزی قم، محمد رضا حاجی رضا در گفت و گویی ضمن تاکید بر دستور کار قراردادن کشت قراردادی، بیان کرد: باید اهمیت و مفهوم کشت قراردادی برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در کشت بهاره باید از تمام توان کشاورزان استفاده شود گفت: سه محصول پنبه، ذرت علوفه ای و سورگوم به صورت مشخص تحت کشت قراردادی، قرار گیرد.

حاجی رضا همچنین ضمن تاکید بر نقش تعاونی ها گفت: باید از ظرفیت های تعاونی ها استفاده شود و تعاونی ها هم در شرایط خاص به کمک مردم بیاند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان افزود: در برداشت های امسال با توجه به شرایط اقلیمی کشور و خشکسالی‌ها به گونه ای عمل شود که از دسترنج تولیدکنندگان و بهره برداران به نحو شایسته حفاظت شود.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر