کشت گیاهان علوفه‌ای برای استفاده درجیره دام قم افزایش می‌یابد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کشت گیاهان علوفه‌ای که با آب‌وهوای قم سازگار است برای استفاده در جیره غذایی دام و طیور استان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، عباس پورمیدانی بیان کرد: قم یکی از استان‌های پیشرو کشور در پرورش انواع دام و طیور به‌شمار می‌آید و به همین علت تامین پایدار و به‌موقع علوفه مورد نیاز دامداران در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های دسترسی به منابع آبی و تنش‌های محیطی درقم،‌ کشت گونه‌های گیاهی متنوع و سازگار با آب و هوای آن همچون سورگوم می‌تواند در تامین علوفه‌ موردنیاز دامداران استان نقش موثری داشته‌ باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس درسال‌های اخیر کشت و استفاده از گیاه علوفه‌ای سورگوم در جیراه دام مورد توجه جدی کارشناسان جهاد کشاورزی قم قرار گرفته‌ و با همکاری کشاورزان استان حجم قابل توجهی از مزارع استان به زیر کشت این گیاه اختصاص یافته‌است.

پورمیدانی گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور میدانی از مزارع کشت سورگوم در مناطق مختلف قم همچون منطقه جعفرآباد و حومه شهر به طور مستمر بازدید می‌کنند و کیفیت محصول تولید شده از این مزارع را برای استفاده در جیره دام‌های سبک و سنگین استان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی بیان داشت: همچنین طرح‌ جایگزینی دانه سورگوم درجیره طیور تخمگذار در دستور کار است و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم با انجام بازدیدهای میدانی از مرغداری‌های مشارکت کننده در طرح، بر نحو اجرای آن نظارت دارند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر