کلاهبردار ی 450 میلیارد ریالی در دام پلیس قم

سپهر اقتصاد- فرمانده انتظامی استان قم گفت: فردی به شیوه کارسازی وام، مبلغ 450 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سردار "سید محمود میرفیضی" اظهارداشت: با طرح شکایت فردی در پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه قصد گرفتن وام میلیاردی داشته که به واسطه دوست قدیمی خود با فردی آشنا و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: متهم پرونده، برای کارسازی و همچنین پشتوانه وام، از شاکی درخواست سند ملکي کرده و او نیز سند واحد تجاري 300 متری و یک قطعه زمین دوستش را به ارزش 450 میلیارد ریال از طریق وکالت و مبايعه نامه به نام متهم منتقل می کند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: متهم در ادامه با ارائه مدارک، خواستار تخليه ملک تجاري و تحويل زمين مورد معامله می شود که مورد اعتراض مالکان اصلی آن ها قرار می گیرد.

سردار میرفیضی افزود: با بررسی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد متهم از اعتماد شاکیان سوء استفاده کرده و اساساً هيچ وامي وجود ندارد، بنابراین وی احضار و پس از اعتراف به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: شهروندان برای دريافت تسهيلات، به بانک ها مراجعه و به تبليغات افراد ناشناس توجه نکنند و در صورت مشاهده اینگونه تبليغات، موضوع را به پليس اطلاع دهند، همچنین کليه معاملات، توافقات و تعهدات به صورت قرارداد منعقد شود تا در آينده مورد ابهام و يا سوء استفاده احتمالي قرار نگيرند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر