کمبود آب، گرانی نهاده های دامی مهمترین مشکلات مردم شهرستان جعفرآباد

سپهر اقتصاد-استاندار قم در دومین سفر شهرستانی از دامشهر، مجتمع دامپروری شهرستان جعفرآباد و ناحیه صنعتی طغرود بازدید و با مردم شهر جعفریه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛در دیدار شاهچراغی با دامداران دامشهر قیمت بالای نهاده‌های دامی و پایین بودن قیمت دام مطرح شد و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از خرید تضمینی دام ظرف هفته آینده خبر داد.

در جلسه شورای اداری شهرستان جعفرآباد هم که به ریاست آقای شاهچراغی و با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان برگزار شد، و نبود زیرساخت‌های لازم به دلیل شهرستان شدن جعفرآباد، جاده ناایمن قم جعفرآباد، و پیچ قلعه سنگی، بسته بودن بیمارستان کریمه، کمبود سهمیه آرد، و پیگیری حق آبه‌ها مطرح شد.

کلهری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم در این جلسه از آغاز به سازی جاده قم جعفرآباد با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از ۱۷ آذر سال جاری خبر داد و گفت: تقاطع قلعه سنگی هم حداکثر تا سه هفته آینده تکمیل خواهد شد.

صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هم پیگیری حق آبه‌ها را از اولویت‌های استان دانست و گفت: حفر هفت حلقه چاه برای تامین آب این منطقه در دستور کار قرار دارد که ۴ حلقه در حال حفر است.

امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفت: مشکل ما فقط مدیریت منابع آبی نیست و استان نیاز مبرم به انتقال آب از سرشاخه‌های دز دارد.

استاندار در پایان این جلسه از پیگیری و حل مشکل آب مجتمع دامپروری، جاده قم جعفرآباد، در سفر ریاست جمهوری به قم خبر داد و گفت: ماهی یک روز برای بررسی مشکلات برای شهرستان جعفرآباد بعد از سفر ریاست جمهوری اختصاص خواهم داد.

وی افزود: بیمارستان کریمه و مشکلات آن باید بیشتر بررسی شود.

استاندار همچنین با حضور در ناحیه صنعتی طغرود با بازدید از دو واحد صنعتی در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر