کمبود آب در قم جدی است

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به کمبود آب در استان، از ورود همه چاه‌های سطح شهر به مدار بهره‌برداری به‌منظور جلوگیری از قطع آب و جیره‌بندی خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب قم، حسن بختیاری با اشاره به افزایش مصرف آب در استان گفت: متاسفانه از ابتدای اسفندماه با افزایش دمای هوا و شروع خانه‌تکانی‌ها با رشد مصرف مواجه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه مصرف آب از حجم انتقالی از سد کوچری به قم فراتر است، اظهار داشت: به‌منظور جلوگیری از قطع آب در شهر مجبور شدیم تمام چاه‌های سطح شهر را وارد مدار بهره‌برداری کنیم تا این کمبود را برطرف کنیم.

وی با اشاره به شوری محسوس آب منابع زیرزمینی استان یادآور شد: در یکی دو هفته گذشته با شوری آب در شهر مواجه شدیم که علت آن هم افزایش برداشت از چاه‌ها است که در غیر این صورت قطعا با کمبود آب و جیره‌بندی در شهر مواجه می‌شدیم.

بختیاری با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت در ایام پایانی سال به‌ویژه در خانه‌تکانی‌ها خاطرنشان کرد: با کاهش مصرف آب در شهر، میزان برداشت از منابع زیرزمینی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه شوری آب نیز کاهش و کیفیت آن افزایش می‌یابد.

بختیاری با اشاره شرایط تنش آبی در کشور به‌ویژه در استان قم، تنها راه عبور از این شرایط را صرفه‌جویی و استفاده درست از آب دانست و از همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و اداری استان خواست تا با صرفه‌جویی ۱۰ درصد در مصارف به بهبود شرایط کمک کنند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر