گام نهایی صنعتگران قم برای خودکفایی در تولید کفش

سپهر اقتصاد- فعالان صنعت کفش قم با راه اندازی کارخانه تولید قالب‌های کفش به خودکفایی در تولید کفش ماشینی نزدیک شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  استان قم با دارا بودن بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی فعال و با تامین ۷۰ درصد نیاز کشور، قطب اصلی تولید کفش‌های ماشینی در کشور است.

رئیس انجمن کفش ماشینی استان گفت: سال گذشته ارزش صادرات کفش ماشینی از قم  به صد میلیون دلار رسید که پیش می‌شود امسال با رشد صادرات به رقم صد و بیست و پنج میلیون دلار برسد.

جواد شعبان زاده افزود: بیش از نود درصد صنعت کفش ماشینی کشور به مرحله خودکفایی رسیده و ۱۰ درصد باقیمانده، مربوط به قالب کفش‌های ماشینی است که به صورت واردات تامین می‌شود.

وی گفت: برای قطع وابستگی به خارج از کشور، واحد صنعتی تولید قالب‌های کفش ماشینی در شهرک صنعتی شکوهیه قم با مشارکت یک شرکت چینی راه اندازی شده است که هم اکنون این واحد صنعتی مشغول به تولید قالب‌های کفش ماشینی و همچنین ارائه آموزش به یک ۱۳۰ کارآموز ایرانی است.

رئیس انجمن کفش ماشینی استان افزود: در تلاش هستیم با مشارکت چند شرکت چینی، خط‌های جدید تولید قالب‌های کفش ماشینی را در استان راه‌اندازی کنیم تا به تدریج در خصوص تولید قالب‌ها به خودکفایی برسیم.

جواد شعبان زاده گفت: هم اکنون تنها ۲۵ درصد نیاز کشور به قالب‌های کفش ماشینی در داخل تولید می‌شود که امیدواریم با راه‌اندازی ۵ خط جدید دیگر، تمامی نیاز کشور را تامین کنیم.

وی افزود: ایران در زمینه تولید کفش ماشینی، رتبه دوازدهم را دارد که در افق پنج ساله پیش بینی شده است این رتبه به جایگاه هشتم ارتقا یابد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر