گردشگری اولویت اول قم در توسعه بخش اقتصادی است

سپهر اقتصاد-معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: گردشگری اولویت اول استان در توسعه بخش اقتصادی است بنابراین در این شرایط سخت، بخش دولتی باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد تا از این بحران عبور کنیم.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، یونس عالیپور در دیدار با علیرضا ارجمندی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم تصریح کرد: رفع موانع توسعه گردشگری قم دغدغه مدیران استان است اما متأسفانه از سال ۹۷ کارگروه گردشگری که به دنبال احصا آسیب‌ها و رفع موانع بود، تشکیل نشد.

وی بیان کرد: «با شیوع کرونا فقط سه جلسه کارگروه گردشگری تشکیل شد که آن هم تنها به بررسی بسته‌ حمایتی دولت به تأسیسات آسیب دیده از کرونا پرداخت.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی در تأمین زیر ساخت‌‌های گردشگری قم افزود: در چنین شرایطی وظیفه دستگاه‌های اجرایی حمایت از بخش خصوصی است و قابل توجیه نیست که دستگاه دولتی در انجام دستگاه‌های دولتی از همکاری با گردشگری استان امتناع کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه اقتصاد گردشگری قم زائر محور است، افزود: گردشگری اولویت اول استان در توسعه بخش اقتصادی است بنابراین در این شرایط سخت، بخش دولتی باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد تا از این بحران عبور کنیم.

ارجمندی نیز در این دیدار گفت: گردشگری استان به تنهایی نمی‌تواند در زمینه‌های تخصصی میراث‌‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی به اهداف و مقاصد خود دست یابد مگر این‌که دستگاه‌های دولتی از آنها پشتیبانی کنند.

وی با اشاره به زائرپذیر بودن قم بیان کرد: معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران قم یک ظرفیت محسوب می‌شود و تشکیل کارگروه نیز راه‌کار خوبی برای سرعت بخشیدن به رفع مشکلات تأسیسات گردشگری قم محسوب می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر