گردشگری حلقه اتصال زنجیره توسعه متوازن صنایع‌ گوناگون و رشد فرهنگی جوامع است

سپهر اقتصاد-  رییس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق قم به مناسبت روز جهانی گردشگری در پیامی خاطر نشان کرد:گردشگری حلقه اتصال زنجیره توسعه متوازن صنایع‌ گوناگون و رشد فرهنگی جوامع است.
در پیام علی رضا آرحیمی امده است:
شعار و محور امسال روز جهانی گردشگری، «ابزاری برای رشد فراگیر» انتخاب و اعلام شده و این نشان از اهمیت و ضرورت توجه به همه مؤلفه‌های اثرگذار در گردشگری از جمله عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و مشتمل بر سطوح گوناگون در صنعت گردشگری دارد.
بی تردید عبور صنعت گردشگری از مسائل و مشکلات کنونی به‌ویژه پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا به بهبود و رشد صنعت گردشگری کمک خواهد کرد، اما ضروری است تلاش‌های مضاعفی به‌منظور فراگیر شدن رشد این صنعت شکل گیرد تا همگان به شكلي گسترده و منصفانه از مزایای آن بهره‌مند شوند.
در سایه بیماری منحوس کرونا بسیاری از واحدهای فعال در حوزه گردشگری در سراسر جهان تعطیل شدهاند و در ایران نیز بسیاری از مشاغل مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت گردشگری از میان رفتند و بسیاری از افراد مجبور به ترک یا تغییر شغل خود شدند؛ بنابراین شعار امسال را می‌توان اینگونه عنوان کرد که گردشگری نیاز به رشد دوباره دارد و این رشد زمانی اتفاق می‌افتد که زیرساخت‌های لازم فراهم بوده و همه عوامل در آن نیز لحاظ شود. بدین ترتیب، باید برای همه افراد درگیر در صنعت گردشگری در  سطح ملی و به‌ویژه جوامع محلی آموزش‌های لازم را ارائه داده و توامندسازی‌های لازم صورت گیرد.
مبحث گردشگری و رونق آن دغدغه همه مسئولان کشور در  سالهای اخیر بوده که عملیاتی شدن آن نیازمند شناخت از جغرافیای منطقه و مسائل فرهنگی و اجتماعی و قطعا کار و تلاش مضاعف در حوزههای مختلف توریسم است که می‌توان با کمک همه ذینفعان و مسئولین گردشگری در کشور جایگاه واقعی ایران را معرفی کرد.
یادآوری این مهم که صنعت گردشگری حلقه اتصال زنجیره توسعه متوازن صنایع‌ گوناگون و رشد فرهنگی جوامع است، اهمیت و قدرت گردشگری برای رشد فراگیر در اشکال گوناگون آن را متذکر می‌شود.
بدین وسیله ضمن عرض تبریک به مناسبت ٢٧ سپتامبر (٥ مهر) روز جهانی گردشگری به خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور امیدوارم تمامی ذینفعان صنعت گردشگری عادلانه از منافع این حوزه بهره‌مند شوند.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر