گلوگاه‌های فساد خیز در دستگاه‌های اجرایی قم شناسایی شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ قم گفت: گلوگاه‌های فساد خیز در ۵۰ دستگاه اجرایی استان شناسایی و روش‌های جلوگیری از بروز و مبارزه با آن‌ها، تهیه شده‌است.

به گزارش ایرنا، حسن نادری بیان کرد: در همین رابطه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در قالب بازرسی‌های میدانی، روند فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان را مورد نظارت دقیق قرار داده و تلاش دارد تمامی گلوگاه‌های فساد خیز و راه‌های وقوع تخلف‌های اداری احتمالی را در این مجموعه‌ها مسدود کند.

وی در ادامه سخنان خود به سایر اقدام‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طی یک سال‌ اخیر پرداخت و گفت: بررسی، تایید و نظارت بر فرآیند صدور ردیف استخدامی برای کارکنان جدید الاستخدام و تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان نظام اداری استان از بستر سامانه کارمند ایران که به تعداد یک‌هزار و ۶۰۰ مورد صورت گرفت.

وی افزود: همچنین نظارت بر مصاحبه تخصصی آزمون‌های استخدامی دستگاه‌های اجرایی به تعداد ۵۵ مورد و اجرایی نمودن قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران در قالب یک‌هزار و ۵۶۸ مورد از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

نادری تاکید کرد: در همین رابطه می‌توان به اجرای برنامه‌های دیگری همچون انجام فرآیند مدیریت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و رتبه‌بندی دستگاه‌ها و ارائه گزارش به سازمان اداری و استخدامی کشور به تعداد ۵۰ دستگاه اجرایی و برگزاری جشنواره شهید رجایی در هفته دولت و معرفی دستگاه‌های برتر در ارزیابی عملکرد در شورای اداری استان اشاره کرد.

وی افزود: ساماندهی مسائل مرتبط با حوزه سرمایه انسانی و اصلاح نظام اداری در سطح استان نیز در قالب چهار جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان و ۱۴۷ جلسه کارگروه توسعه مدیریت در سطح دستگاه‌های اجرایی صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: همچنین پیگیری دستورالعمل حقوق شهروندی و میز خدمت از ۶۰ دستگاه اجرایی استان در قالب بازدیدهای حضوری و همچنین رصد و پایش سامانه ملی میز خدمت از دیگر اقدام‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر