۱۰۰ طرح شهری در قم افتتاح شد

سپهر اقتصاد-  همزمان ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار قم آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ طرح شهری با اعتبار۱۰ هزار میلیارد ریال برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: خدمات شهرداری در شهر کاملا ملموس است و امید می‌رود این خدمات هر سال بیشتر شود.

وی  با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتتاح طرح‌های عمرانی در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: امیدواریم در سایه  همراهی مسئولان بتوانیم زمینه ی توسعه  خدمت رسانی به شهروندان را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: با افزایش ارتباط بین شهرداری و استانداری برخی موانع گذشته برطرف شده و باید شاهد افزایش خدمات رسانی به شهروندان در دوره جدید باشیم.

شاهچراغی با بیان اینکه یکی از اهداف انتخاب معاون عمرانی استانداری قم ارتباط بیشتر بین مجموعه مدیریت استان و مجموعه مدیریت شهری بوده است، گفت: استانداری قم هیچ محدودیتی در همکاری و همراهی با شهرداری در خدمت به مردم ندارد.

او ادامه داد: بخش مهمی از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به قم در حوزه مدیریت شهری است و برای اجرایی شدن آن ها باید ارتباط بین دستگاه های دولتی تقویت شود.

شاهچراغی  یادآور شد: مصوبه‌هایی که استان قم از دولت در سفر اخیر نهایی کرده از نظر ریالی ارزش بیشتری از کمک ها و تسهیلات مالی داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای بهبود وضعیت محله‌های محروم قم اضافه کرد: از شورای اسلامی شهر قم انتظار می رود در تصویب بودجه سال آینده شهرداری، نسبت به تحولات ملموس در محله‌های محروم برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد.

شاهچراغی با اشاره به آمادگی استانداری قم برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: از ظرفیت اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری شهرک پردیسان باید برای توسعه شهر قم استفاده بهینه‌ای شود.

وی اهمیت مباحث فرهنگی و اجتماعی قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری در خط مقدم حوزه خدمت‌رسانی به شهروندان است و اگر شهرداری را از بُعد فرهنگی و اجتماعی شهر حذف کنیم، بسیاری از سیاست‌های فرهنگی به سرانجام نمی‌رسند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر