۱۱۴ هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت‌ماه از قم صادر شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه ۱۱۴ هزار تن محصول صنعتی و معدنی که توسط واحدهای فعال در قم تولید شده بود به بازارهای هدف بین‌المللی صادر شد.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی  بیان کرد: این صادرات در بخش صنعت،‌ معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، صنایع دستی و فرش دستباف به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار بوده‌است و این روند تا پایان سال افزایشی است.

وی ادامه داد: اکنون بسیاری از صنعتگران استان درحوزه صادرات ورود پیدا کردند و تعداد زیادی از محصول‌های تولید شده در قم به دلیل کیفیت بالای ساخت و همچنین داشتن سایر ملاک‌های موفقیت در کسب بازار همچون طراحی جذاب به سایر کشورهای جهان صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که تولیدکنندگان استان افزایش بازارهای هدف صادراتی را در دستور کار خود دارند،‌ گفت: امروز کالاهای صادراتی تولید شده در قم علاوه بر بازار کشورهای همسایه در سایر بازارهای بین‌المللی نیز عرضه می‌شود.

سیجانی بیان داشت: تقویت صادرات در شرایط کنونی علاوه بر گسترش تولید و اشتغال، موجب تامین ارز مورد نیاز کشور است و به همین دلیل مسئولان استان، حمایت از صادرکنندگان را به عنوان راهبردی مهم در توسعه اقتصادی دنبال می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در کنار اهتمام به صادرات، صنعتگران قمی طی سال‌های اخیر در زمینه تامین نیاز بازار داخلی نیز نقش بسیار موثری ایفا کردند و در حد توان خود اجازه ندادند تحریم‌های ظالمانه دشمنان موجب توقف تولید کالاهای مورد نیاز مردم شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر