۱۲۹ هزار قمی در سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند

در آیینی ۴۶ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی تحویل داده شد

۱۲۹ هزار قمی در سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند

سپهر اقتصاد-  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تعداد ۱۲۸ هزار و ۹۵۳ متقاضی قمی در سامانه طرح حمایتی مسکن موفق به نامنویسی شدند.

به گزارش  روابط‌عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، داوود طلوعی اظهار داشت: با اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی، ۲۹ اسفند سال گذشته، پایان مهلت نامنویسی در طرح نهضت ملی مسکن بود که با اتمام این فرصت و پس از گزارش گیری از سامانه ثمن، حدود ۱۲۹ هزار متقاضی مسکن در استان قم ثبت‌نام خود را با موفقیت انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان حدود ۱۰۵ هزار تَن مرد و حدود ۱۸ هزار نفر زن هستند.

طلوعی با اشاره به اینکه افراد پس از ثبت نام با یکی از سه نوع نتیجه و استعلام اولیه مواجه خواهند شد، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان، ۴۰ هزار متقاضی در وضعیت «در انتظار تایید استعلام»، ۵۳ هزار متقاضی «در انتظار بررسی» و ۱۵ هزار متقاضی در وضعیت «رد درخواست» هستند.

طلوعی به تنوع در مراحل ثبت نام اشاره کرد و گفت: ۸۶ هزار متقاضی در فاز شش (نهضت ملی)، ۲۳ هزار متقاضی در فاز پنج، سه هزار متقاضی فاز فرهنگیان، ۷۵۰۰ متقاضی فاز طلاب، پنج هزار متقاضی فاز کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۵۰۰ متقاضی فاز بهزیستی و تعداد دو هزار متقاضی به عنوان نخبه در سامانه نام نویسی کرده اند.

وی در خصوص نوع سرپرستی متقاضیان ثبت نام شده در سامانه ثمن اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان، ۹۳ هزار متقاضی متاهل، تعداد ۱۵۰۰ تن از آنان زن خود پرست خانوار، هفت هزار نفر زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال ۱۴ هزار متقاضی هستند.

وی افزود: بیش از ۱۲۷ هزار متقاضی در شهر قم، ۷۶۲ تن در شهر کهک، ۳۰۰ تن در شهر دستجرد و ۱۸۰ متقاضی دیگر در شهر سلفچگان نام نویسی کرده اند.

طلوعی در خصوص جزییات استعلامات اولیه از متقاضیان ثبت نام شده توضیح داد: فرم "ج" ۷۳ هزار متقاضی سبز و ۵۵ هزار نفر از آن ها قرمز است که البته نیازمند بررسی مجدد خواهد بود.

وی افزود: براساس استعلام از سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، ۱۱۷ هزار متقاضی هیچ گونه سابقه ملکی و ثبتی نداشته اند و شش هزار نفر از آن ها دارای سابقه ملکی و ۳۵۰۰ نفر نیز سابقه تسهیلات مسکن دارند.

وی اظهار داشت: از مجموع کل متقاضیانی که گزینه مدارک در پروفایل آن ها قابل مشاهده است، تنها ۴۱ هزار متقاضی مدارک خود را به صورت کامل بارگذاری کرده اند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر