۱۴ میلیون مسافر نوروزی وارد قم شدند

فرماندار: ۱۴ میلیون مسافر نوروزی وارد قم شدند

سپهر اقتصاد- فرماندار قم گفت: حدود ۱۴ میلیون مسافر نوروزی وارد قم شدند که ۸۵ درصد از این مسافران و زائران کمتر از ۲۴ ساعت در این شهر اقامت داشتند.

به گزارش  پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، عباس ذاکریان در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر، افزود: نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وارد استان شدند که برخی از آن‌ها فقط از این استان عبور کرده و وارد شهر قم نشدند.

وی اظهار کرد: قبل از نیمه شعبان در شهر مقدس قم کمیته‌هایی تشکیل شد و پیش‌بینی این بود که جمعیت زیادی به قم بیاید از این رو همه استان و شهر بسیج شد و خدمات خوبی به زائران نیمه شعبان داده شد.

فرماندار قم گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ایام نوروز مشکلی در تأمین ما یحتاج در شهر مقدس قم نداشتیم.

وی افزود: درسال جدید باید بین شورای اسلامی شهر، شهرداری وادارات استان تعامل بیشتری ایجاد شود تا پروژه‌هایی که سال ها است نیمه تمام مانده تعیین تکلیف شود و ظاهر مناسبی را در شهر قم و اطراف حرم داشته باشیم.

ذاکریان ادامه داد: اولویت دیگر ما در سال جدید بحث‌های فرهنگی در شهر قم است زیرا شرایط قم متفاوت است و ارگان‌های فرهنگی باید برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب بیش از پیش پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه فرمانداران نقطه وصل مردم با نظام اسلامی هستند و باید امید و باور به نظام اسلامی را در مردم تقویت کنند، افزود: امید و باور به نظام اسلامی در میان مردم جز با کار و تلاش شبانه روزی مسئولان تقویت نمی‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه بزرگترین معروف امیدواری مردم به نظام اسلامی است، افزود: فرمانداری وظیفه هماهنگی بین دستگاهها را دارد و بخش قابل توجهی از نارضایتی مردم نیز از ناهماهنگی بین ادارات و پاسکاری کار مردم بین ادارات است و ما به دنبال این هستیم که پاسکاری‌ها کاهش یابد و مردم احساس کنند در این نظام برای آن‌ها کار انجام می شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر