۱۴ هزار میلیارد ریال نقدینگی به شهرداری قم تزریق شد

سپهر اقتصاد - معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال نقدینگی در طرح‌ها، حقوق و دستمزد تزریق کردیم، که این موضوع باعث شد انباشت بدهی نداشته باشیم.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به قابل‌توجه شهرداری قم در حوزه پیمانکاران طرف قرارداد در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: جلسه‌های تخصیص منابع در شهرداری به‌صورت ماهانه و در برخی طرح‌های مهم به‌صورت هفتگی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه میزان بدهی و درآمد با یکدیگر مقایسه شده و وجوه نقد به‌صورت عادلانه توزیع می‌شود تصریح کرد: از سوی دیگر مدیریت املاک، مزایده و عرضه‌های ملک را انجام می‌دهد که پیمانکاران از تهاتر این املاک استقبال می‌کنند.

معاون  شهرداری قم خاطرنشان کرد: پیشنهادهای متعددی به این مزایده‌ها ارسال می‌شود که در کنار افزایش ارزش‌افزوده، سالیانه پرداخت بالغ‌ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی را به همراه دارد.

سطوح چمن‌کاری بلوار شهید سلیمانی کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم نیز گفت: در راستای استفاده از گونه‌های گیاهی کم‌آب‌بر در فضای سبز شهر قم کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی در دستور کار قرار گرفته است.

پیام جوادیان از کاهش سطوح چمن‌کاری در بلوار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بلوار شهید سلیمانی یکی از پرترددترین محورهای شهر قم بوده و از لحاظ منظر شهری اهمیت بالایی دارد، احداث فضای سبز و نگهداری آن نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اهتمام سازمان پارک‌ها برای تامین زیبایی منظر در بلوار شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این محور در اصل بستر رودخانه است و محدودیت‌های خاصی در استفاده از گونه‌های گیاهی وجود داشته و باید تا حد ممکن از گیاهان پوششی استفاده‌شده و کاشت درخت در آن ممنوع است و عموماً از پوشش چمن به‌عنوان گیاه پوششی در بخش‌های قدیمی استفاده‌ شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌های قم اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های کاشت چمن در شهر و همچنین لزوم زیباسازی محور، تلاش شده با رعایت و لحاظ محدودیت‌های استفاده از گونه‌های گیاهی و توجه به دستورالعمل‌های شرکت‌ آب منطقه‌ای، در بازطراحی محور از گونه‌های گیاهی استفاده‌شده که با عنایت به محدودیت‌ها به زیبایی محور هم توجه شده و سطوح چمن‌کاری کاهش یابد.

وی با اشاره به بخش‌های کاشته‌شده در محدوده منطقه سه و هفت افزود: در این بخش‌ها از گیاهان پوششی کم‌آب‌بر استفاده‌شده و در بخش‌های دیگر بازطراحی صورت گرفته و برداشت چمن در حال انجام است تا در آستانه فصل بهار کاشت گونه‌های گیاهی جدید انجام شود./

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر