۱۵۰۰ قمی مشمول بیمه بیکاری شدند

 سپهر اقتصاد- مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعداد مشمولان بیمه بیکاری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و۵۰۰ نفر می‌باشد در حالی که سال گذشته این رقم، آمار پایان سال بود.

به گزارش ایسنا،  محمد جواد ترک زاده آرانی مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم  بیان کرد: تعداد مشمولان بیمه بیکاری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و۵۰۰ نفر می‌باشد در حالی که سال گذشته این رقم، آمار پایان سال بود. وی با اشاره به اینکه بالارفتن آمار ابتلا به کرونا آمار مشمولان بیمه بیکاری و استعلاجی را افزایش داده است گفت: افراد با ابتلا به کرونا، در دوران نقاهت مشمول استعلاجی می‌شوند اما مقدار پرداختی آن همانند بیمه بیکاری ۸۰ درصد حقوق بوده و پرداخت آن حداکثر یک ماه زمان می‌برد.

ترک زاده آرانی در رابطه با وظیفه واحد کار و امور اجتماعی در خصوص اتصال مشمولان بیمه بیکاری به فرصت‌های شغلی موجود اظهار کرد: در حال حاضر حداقل هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد که اداره کار از میان مشمولان بیمه بیکاری، افراد مرتبط با این مشاغل را معرفی به کار می‌کند و اگر فرد مراجعه نکند بیمه‌اش قطع می‌شود. وی همچنین در خصوص اجرای ماده ۶ بیمه بیکاری توضیح داد: یکی از تکالیفی که قانون برای دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری وضع کرده است شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای یا دوره‌های سوادآموزی معرفی شده توسط واحد کار و امور اجتماعی، نهضت سواد آموزی و غیره است. ترک زاده آرانی با اشاره به اینکه افراد به دوره‌هایی معرفی می‌شوند که از بازار کار مناسبی برخوردارند ادامه داد: هزینه این دوره‌ها به طور کامل بر عهده سازمان تأمین اجتماعی بوده و مدت زمان آن معمولا بین ۳ تا ۶ ماه می‌باشد؛ پس از پایان دوره فرد مشغول به کار می‌شود.

مدیرروابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم همچنین آمار افراد معرفی شده توسط اداره کار برای شرکت در دوره‌های آموزشی را ماهانه میانگین ۲۰ نفر و معرفی به کار ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر اعلام کرد. لازم به ذکر است بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده‌ای است که بدون میل و اراده بیکار شده وآماده کار باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر