۱۶۱ روستا در قم دارای اینترنت ثابت است

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت مخابرات قم گفت: درحال حاضر ۱۶۱ روستا در این استان دارای اینترنت ثابت و ۱۷۹ روستا نیز دارای تلفن ثابت است.

به گزارش ایرنا، محمد حاج عینی با بیان این‌که تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قم ۱۳۱ آبادی است، افزود: ۱۰۲ روستا نیز دارای فیبر نوری و ۲۵۱ روستا دارای تلفن همراه است.

وی اضافه کرد: ۵۰۲ هزار و ۱۹۸ مشتری تلفن ثابت، ۱۱۶ هزار و ۷۰۸ مشتری ADSL، ۱۳ هزار و ۴۰۲ مشتری VDSL و سه هزار و ۹۲۷ مشتری FTTH در استان قم وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۷۷۱ مشتری G.، ۱۴ هزار و ۲۰۳ مشتری Wi-Fi، یک‌میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۲۷ مشتری تلفن همراه و سه هزار و ۶۸۶ مشتری SIP PHONE در استان قم از خدمات شرکت مخابرات استفاده می‌کنند.

حاج عینی گفت: دایری حدود ۱۴ هزار تلفن ثابت، ۴۰ هزار سرویس باند پهن، اجرا و توسعه شبکه فیبر نوری خانگی و تجاری و ایجاد امکانات دسترسی برای حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی و تجاری، توسعه و راه‌اندازی حدود ۱۷ هزار پورت پرسرعت برای بهره‌مندی همشهریان از اینترنت باکیفیت و پرسرعت، ارتقاء سطح پهنای باند ورودی برای تسریع و تسهیل دسترسی به شبکه اینترنت در ایام کرونا از جمله اقدامات شرکت مخابرات قم در سال جاری می‌باشد.

وی، برنامه‌ریزی و اهتمام نسبت به بهبود تجربه مشتریان و کاهش مدت‌زمان دایری و پشتیبانی همه خدمات مخابراتی،‌ نصب و راه‌اندازی سایت ۵G همراه و برنامه ارتقاء فناوری و بهبود کیفیت شبکه همراه، ارائه بیش از ۷۰۰ سرویس اینترنت به مدارس، مراکز آموزشی شهر یو روستایی و اتصال بیش از ۸۰ مرکز آموزشی به فیبرنوری در راستای برگزاری آنلاین کلاس آموزشی از دیگر اقدامات در سال ۱۴۰۰ برشمرد.

وی افزود: سرعت بخشی در ارائه خدمات و سرویس‌های ارتباطی به ارگان‌ها و سازمان‌های درگیر با بیماری کرونا، اجرای فیبرنوری روستایی برای بهبود کیفیت خدمات به روستاییان، بازسازی برخی از شبکه‌های ارتباطی و پوشش ارتباطی حدود ۹۸ درصدی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز از اقدامات امسال شرکت مخابرات است.

به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات قم، زیرساخت گسترده فیبرنوری و شبکه انتقال، دارا بودن سهام غالب بازار باند پهن ثابت و سیار، کیفیت مطلوب شبکه دیتا و سیار، دارا بودن ضریب نفوذ بالای تلفن ثابت، دیتا و همراه، وضعیت مطلوب پشتیبانی خدمات و رضایتمندی و بهره‌گیری مستمر از مدل‌های کیفیت از جمله نقاط قوت مخابرات منطقه قم است

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر