۱۷هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت قم انجام شد

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری بیش از ۱۷هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری در راستای توسعه صنعتی، معدنی و افزایش فعالیت‌های تجاری استان، انجام شده‌است.

به گزارش ایرنا، محمود سیجانی بیان کرد: میزان تعهد سرمایه‌گذاری در بخش‌های یاد شده طی سال‌جاری ۱۶هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با تلاش‌صورت گرفته و مشارکت فعال بخش‌خصوصی این میزان به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده و از برنامه جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان برای سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های اقتصادی استان افزود: توسعه فعالیت‌های تولیدی، امکان بسیار خوبی برای افزایش اشتغال در قم را فراهم می‌کند و به همین دلیل مسئولان استان نگاه ویژه‌ای به این بخش دارند.

وی ادامه داد: در همین رابطه استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی قم با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی طی سال‌های اخیر موجب افزایش حجم تولید و صادرات محصولات و نیز گسترش فرصت‌های شغلی در این استان شده‌است.

سیجانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال‌جاری ۶‌هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی جدید در حوزه فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان فراهم خواهد شد که از این میزان چهار هزار و ۶۹۷ مورد آن تاکنون ایجاد شده‌ که نشان دهنده تحقق ۷۵ درصدی برنامه مورد نظر در این بخش است.

وی بیان داشت: فعالیت‌های تولیدی در قم مسیر رو به رشد خود را با نگاه به ظرفیت‌های زیست محیطی و اولویت سرمایه‌گذاری در صنایع پاک و کم‌آب‌بر ادامه خواهد داد و از ظرفیت‌های استان در این بخش برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بیشتر استفاده خواهد شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر