۱۸۰۰ راننده تاکسی تقاضای بیمه تامین اجتماعی دارند

سپهر اقتصاد - سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم در حال حاضر پنج هزار راننده تاکسی‌ بیمه‌شده‌اند گفت: یکهزار و ۸۰۰ راننده تاکسی دراین استان نیز خواستار قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک اظهار داشت: تعداد راننده تاکسی فعال در شهر قم هشت هزار و ۲۰۰ تَن و راننده وانت‌بار فعال نیز پنج هزار و ۱۰۰ تَن است که در مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۰ راننده فعال در این دو حوزه کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ‌بر پنج هزار تَن از این آمار بیمه‌شده‌اند و هزار و ۸۰۰ راننده تاکسی و ۲ هزار و ۴۰۰ راننده وانت‌بار نیز متقاضی بیمه داریم.

وی با اشاره به اینکه آخرین لیستی که تأمین اجتماعی از سازمان تاکسیرانی پذیرفته مربوط به سال ۹۴ بوده است، ابراز کرد: نزدیک به هفت سال است که این کار متوقف‌شده و ما با دستگاه‌های ذی‌ربط و تأمین اجتماعی مکاتبه داشته‌ایم و پیگیر جایگزینی رانندگان بدون بیمه با افرادی که از لیست بیمه خارج‌ شده‌اند، هستیم.

نیک خاطرنشان کرد: از سال ۹۴ تاکنون بیش از یک هزار نفر به دلیل بازنشستگی، فوت و یا ابطال پروانه از لیست تاکسیرانی خارج شدند و درخواست کردیم اگر مقدور نیست همه رانندگان را بیمه کنیم، به میزان خروجی از لیست بتوانیم رانندگان جدید را بیمه نماییم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر