۳۴۰۰ متر شبکه برق فشار متوسط و ضعیف در قم احداث شد

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از اجرای طرح زمستانه بهینه سازی شبکه و تعدیل فیدرهای پربار، احداث ۳ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط و ضعیف و بهینه سازی ۲ هزار متر دستگاه چراغ روشنایی معابر خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهدی آهنین‌پنجه در گفت و گویی، افزود: همزمان با هشتمین اقدام سراسری بهینه سازی و تعمیرات در شبکه توزیع برق کشور با رویکرد افزایش پایداری سیستم های توزیع برق در زمستان جاری اجرا می شود.

وی  از احداث ۲ هزار و ۱۰۰ متر شبکه سیمی به کابل‌خودنگهدار همزمان با برگزاری اقدام فراگیر صنعت برق کشور خبر داد و بیان کرد: در فاز اول این مانور که در منطقه بلوار شهید صدوقی قم به جهت وضعیت فول باری خطوط در این منطقه انجام شد، با حضور و تلاش اکیپ های اجرایی افزون بر ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

آهنین پنجه با بیان این مطلب که تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، کاهش سرقت و خسارت به شهروندان و بیت المال را بدنبال دارد خاطرنشان کرد: با این اقدام پایداری و اطمینان شبکه و رضایت مندی مردم افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از احداث هزار و ۳۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی در راستای افزایش قدرت مانور و اطمینان شبکه در خروجی خط پر بار ۴۵ متری شهید صدوقی قم خبر داد.

آهنین‌پنجه با اشاره به اقدام فراگیر شرکت توزیع برق استان در راستای بهینه سازی شبکه روشنایی معابر نیز گفت: تاکنون مصرف بالغ بر ۳۰ هزار چراغ روشنایی در سطح استان بهینه سازی شده است.

وی در ادامه از برنامه تبدیل و بهینه سازی ۲ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر در سطح استان خبر داد و گفت :در مانور امروز در مناطقی از سطح شهر تعداد ۵۰۰ دستگاه چراغ روشنایی به LED تبدیل شد.

آهنین پنجه هدف از برگزاری این مانور را افزایش پایداری شبکه توزیع برق در زمستان سال جاری عنوان کرد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر