۳۴۰‌هزار تن محصولات دامی سالانه در قم تولید می‌شود

سپهر اقتصاد - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه ۳۴۰‌هزار تن محصولات دامی در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا حاجی رضا بیان کرد: یکی از راهبردهای مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در این دوره، تقویت توان استان در زمینه تولید محصولات غذایی سالم و تامین امنیت غذایی مردم است و در همین رابطه برای افرایش سطح تولید محصولات دامی تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در حال حاضر نیز قم یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید محصولات دامی است به عنوان نمونه هشت درصد تخم مرغ کشور در قم تولید و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداران بخش تولیدات دامی در قم،‌ افرادی صاحب دانش و باتجربه‌ای هستند و طی سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه استان را در این زمینه به سطح مطلوبی برسانند، به نحوی که قم اکنون یکی از استان‌های تاثیرگذار در زمینه اجرای طرح‌های مرتبط با تامین امنیت و اقتدار غذایی کشور است.

حاجی رضا با اشاره به لزوم ارتباط مستمر مدیران بخش‌کشاورزی با بهره‌برداران به‌منظور فراهم کردن بسترهای لازم برای افزایش سطح تولید محصولات، گفت: بر اساس برنامه‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم،‌ ارتباط مدیران بخش‌های مختلف سازمان جهاد کشاورزی قم با بهره‌برداران در همه حوزه‌ها افزایش قابل توجهی خواهد یافت و شرایط برای کمک به رفع مشکلات ایشان، تسهیل می‌شود.

وی بیان کرد: در کنار راهبرد تامین امنیت غذایی،‌ موضوع سلامت غذایی و افزایش کیفیت محصولات نیز در کانون توجه کارشناسان این سازمان قرار دارد و با مشارکت بهره‌برداران، محصولات کشاورزی تولید شده در قم بر اساس استانداردهای تعیین شده‌ به بازار عرضه می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر